torsdag den 30. juli 2009

Gråvejr

Ak, hvem der bare sad om bord på sådan et skib....
Ikke her i Kbh, forstås, men f.eks. på de Caribiske Øer, på vej på strikkekrydstogt med Vogue eller sådan noget. Solskin, pool, drinks og søde strikkere. Kunne jeg godt klare!
I stedet sidder jeg her. 2 dage tilbage til ferie (jubiiii!). Med en ph.d., der godt nok efterhånden fylder, men nu skal klippes og ordnes, så rækkefølgen bliver rigtig, og så må de sidste detaljer så blive skrevet på og sorteret efter ferien. Trods alt er det jo 1. udkast, så det går vel.... Det bliver jeg ihvertfald stædigt ved med at gentage for mig selv!
Har strikket den ene gigantiske strømpe, og skal i gang med den anden. Dejligt strikketøj til læsning, skulle jeg hilse at sige! Mit halstørklæde fra for et par måneder siden er næsten færdigt. Det har faktisk været færdigt et par gange - jeg har da kunnet se enden på garnet - men der var ikke nok garn, så nu kører det på "hug en hæl, klip en tå" princippet. Først trevlede jeg 6 pinde op, så 6 pinde mere, og nu et helt mønster. Der er nogen, der skal strækkes rigtig godt efter vask!

2 kommentarer:

  1. Det kunne jeg da godt tænke mig at høre mere om, for jeg har lige været på et firedags krydstogt fra Stockholm, og der fik jeg at vide, at det hverken var tilladt med sakse eller strikkepinde ombord pga security.... De konfiskerede min lille fiskarsbroderisaks, den er jo også vældig drapelig, hvis jeg ville stikke den i kaptajnen... Heldigvis konfiskerede de ikke mit Knit-picks sæt eller mit neglesaksesæt, så jeg kunne godt sy Louises uglebluse sammen... De er for skøre, de amerikanere.

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    Det lyder da som noget trist og amputeret strik på det krydstogt... Men den er god nok. Vogue knitting arrangerer strikke-krydstogt i Caribien. Tror, du kan google det.
    Mand - det kunne være fedt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails