søndag den 26. juli 2009

Juli-projekt færdigt

Så blev min juli-bluse færdig. En noget modificeret udgave af "Dewdrops Pullover" fra "A gathering of Lace" - en helt fantastisk bog! Mine modificationer bestod i at lave blusen med korte
ærmer, og uden alle dråberne. Desuden er størrelsen en hybrid - jeg ønskede hals-udskæringen lidt større, og strikkede derfor et mønster mere fra starten, men slog til gengæld færre masker op under armene.... Bogen er helt fantastisk: fyldt med alle mulige lace-mønstre på sjaler, strømper, bluser, handsker, huer osv. Rigtig mange fine ting, som jeg nok kommer til at lave mere af!
Garnet er Katia "Bombay" - lækker, merceriseret bomuld. I starten var jeg lidt skeptisk/bekymret for alle striberne, men jeg er meget tilfreds nu... Den skal nok blive brugt! Eneste minus er, at selv om jeg brugte ca. 4,2 nøgler á 100 gram, så vejede blusen mystisk nok kun 395 gram. Hmm. Skal man til at kontrolveje sit garn, inden man forlader butikkerne?

4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet sød, og striberne er rigtig gode. Sådan en bluse kunne jeg godt nok også godt bruge.

    SvarSlet
  2. lækker, lækker bluse, til lykke!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Mange tak, Frida. Jeg er rigtig glad for den.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails