tirsdag den 28. juli 2009

Malmö by shoppingbus

I lørdags var jeg med de nye, gratis busser i Jägersro centeret. En ganske udmærket oplevelse, må jeg sige!
Der var masser af plads i busserne, også til de, der ikke havde bestilt plads. Faktisk kørte den 4. og sidste bus hjem igen, da de 3 første var fyldt op.
3 timer var aldeles tilpas til centeret. Det er ikke enormt, men butikkerne er alligevel lidt anderledes end i DK, og der er en enorm Coop Forum. Som Kvicly gange 2 eller 3, ligesådan, men alligevel anderledes.
Nærmere information om de gratis busser kan du finde her.
På vej i bussen sad jeg og strikkede strømper til nevøen (så kunne jeg også se ud af vinduet, så jeg ikke blev køresyg....) med mine fine, dyre ædeltræs-strømpepinde. De blev faktisk inviet med dette projekt! Men ak. Eller knæk, er nok et mere passende ord. Den ene havde et svagt punkt. Så blev der strikket med 4 pinde resten af turen, og i Coop Forum opsporede jeg straks et sæt metalstrømpepinde. Billigt, javist! Men i det mindste svære at knække. Fortsætter jeg på den måde, har jeg snart et større lager af forskellig-artede strømpepinde str. 3 mm! Jeg er godt i gang...
Det farvestrålende underlag er starten på mit næste (eget) halve kongerige, lavet i det garn, jeg farvede i San Diego. Det bliver helt enormt farvestrålende, og kommer til at ligne en ordentlig buket blomster, synes jeg. Elsker stadig farverne - den gyldne er så gylden, og de røde nuancer (rød, pink, lyserød) så farvemættede, at det er en fornøjelse. Har strikket trekanten, mens jeg så prins Henrik d. yngre blive døbt. Det tætteste, man kommer på et royalt strikketøj, eller hvad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails