tirsdag den 9. august 2011

Strømpefamilien / The von Socks

Endnu et par strømper er blevet færdige. Denne gang til min svoger, den gode gamle rib-model.
Garnet er - igen - Wollmeise Twin, denne gang i farven we're different, "Im Jahr der Ratte". Absolut ikke min yndlingsfarve, kan jeg lige så godt sige. Sådan blå-grå-agtig. Ikke meget knald på farverne dér, men vel god nok til konservative herre-strømper og egentlig ret rotte-agtig. Ialt 135 gram har jeg brugt, så der er stadig 25 gram tilbage i "150" grams bundtet.

Yet another pair of socks finished. This time for my brother-in-law, good old rib-pattern. Once more Wollmeise Twin, this time we're different color "Im Jahr der Ratte". Absolutely not a favorite color of mine. Blue-grey-like. Not a splash of color, but good for very conservative mens socks, and really quite rat-like..... I used 135 grams, and there is still 25 grams left of the "150" grams skein.
Dermed er samlingen af strømper til familien i San Francisco komplet. Far-sokker, Mor-sokker, Storebror-sokker og Lillesøster-sokker. (Mindstebarns-sokkerne rejste afsted med familien).
Inden I vender blikket mod mere spændende projekter, så tillad mig lige at nævne, at det dermed er lykkedes mig at strikke 4 par strømper siden 9. juli. Det er jeg i grunden stolt af.... Også, selv om det er 75% rib.
Desuden er jeg så ved at være klar til at pakke helt. Strømperne er klar, der er indkøbt fødselsdagsgaver til samtlige (3) børn og op til adskillige kilo slik i Tyskland.
Hvornår jeg skal strikke strømper igen? Jo, der mangler lige et par ikke-rib-mønster-strømper her i august. Men det bliver med Pernille's opskrift; pind 4 og så går selv størrelse 44 som en leg..... Hep!






Now the collection of socks for the San Francisco part of the family is complete. Dad-socks, Mum-socks, Bigbrother-socks and Littlesister-socks. (Youngest child-socks travelled with the family a while ago).
Before you turn to more interesting projects, please let me mention, that I actually succeeded in making 4 pairs of socks since July 9th. I'm actually very proud. Even if 75% were made with rib-pattern.
I'm almost ready to pack and go. The socks are ready, I bought birthday-presents for all (3) children and several kilo's of Danish candy when in Germany last week.
The next pair of socks? Well, I need to make a pair without the rib-pattern in August. But I'll use Pernille's pattern. Using 4 mm needles will make the biggest socks in no time. Wait and see!

6 kommentarer:

  1. Og saa kan jeg vist regne ud at du snart skal ud paa en laengere rejse hehe.

    SvarSlet
  2. Det er da helt utroligt så hurtig du er til det sokkestrikkeri. Familien må være henrykte over deres luksussokker :)

    SvarSlet
  3. Wauw hvor er du sej at strikke alle de strømper. Din søster og hendes familie må da være meget glade. De er ihvertfald heldige :)
    God tur når du rejser, men det får vi nok mere at vide om..?

    SvarSlet
  4. Tak for roser...
    Jo, de eeeelsker skam strikkede strømper. Ved ikke helt, hvordan jeg skal vænne dem af med det igen!

    SvarSlet
  5. Godt gået - og rigtig rigtig god tur! Du skal vel over og solde garn eller fik du nok med hjem i søsters kuffert?

    SvarSlet
  6. Kirsten - jeg vil forsøge at holde mig i skindet, men der er altså allerede bestilt lidt madelinetosh pashmina.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails