torsdag den 22. marts 2012

Overlever / Survivor

På mit gamle kontor står der en plante. Den ser ikke imponerende eller smuk ud - snarere lidt pjusket.
Den har stået der i 4-5 år efterhånden, og får måske en blomst eller to en gang om året (aldrig på én gang!). Det er vist kun mig, der giver den vand, så det er lidt sparsomt med det....
Men den lever! Jeg ved ikke helt af hvad, men imponerende er det da! (Måske skulle den forkæles med lidt ny jord på et tidspunkt?)

At my old office there is a plant. Not very impressive or pretty, but rather a bit unkempt.
It's been there for 4-5 years now. It might produce one or two flowers at some time during the year (never simultaneously!). I think I'm the only one watering it, so it's not really nursed in any way....
But it's alive! I don't know how, but I'm very impressed! (Maybe I should spoil it with new soil some time?)

6 kommentarer:

  1. Hmmm din lille overlever er vist lidt indentitetsforvirret, siden den blomstrer 2 gange om året ;0). Mon den er i tvivl om den skal være en julekaktus eller en påskekaktus?

    SvarSlet
  2. Man kan godt få lidt hospitalskuller af aldrig at komme ud i den friske luft, så måske har den glemt det? Jeg mener, den plejer at sætte en blomst eller 2 i november og/eller februar.

    SvarSlet
  3. Jeg har én, der ligner. Den er 21 år gammel, - jeg fik den, da jeg fik mit tredje barn:)
    Den står i et mørkt hjørne, lever af ingenting, og sætter et par blomster to gange om året.
    Da jeg fik den i december, regner jeg med, at det er en julekaktus, men den blomstrer altså også lige nu....

    SvarSlet
  4. Det er virkelig nogle hårdførhed (og forvirrede!) plantet!

    SvarSlet
  5. November kaktus er en fantastisk plante!! Jeg har to jeg har samlet op af en container en gang.

    SvarSlet
  6. Imponerende! Hvis jeg har dem hjemme, slår jeg dem ihjel uden problemer. Jeg er ekspert i at overvande.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails