torsdag den 23. august 2012

Pesto hexagon

I starten af ugen skulle jeg på kursus. Sådan et med lange dage og tungt stof. En af mine kolleger skulle undervise, og da han opdagede, at jeg glædede mig til at strikke, så han noget forkert ud i hovedet.... Han havde ikke lyst til at undervise nogen der sad med næsen i et strikketøj, fordi der røg en maske.
Derfor tænkte jeg, at det nok ikke var en god idé at tage et af mine mange projekter med snoninger med. Ej heller hækling, som jeg trods alt ikke er helt stiv i. Strømper gad jeg ikke strikke. Hvad så? (Og ja - jeg er klar over, at svaret kan ses øverst i indlægget....)
Da min niece var her, fik hun mig til at finde ALT mit wollmeise frem. På én gang! Det var VILDT! Jeg havde faktisk aldrig set mine lace-bundter samlet før. Sikke nogle farver! Til min overraskelse havde jeg to ens bundter WD Pesto. Det burde da være helt sikkert nok til en bluse til mig!
Så kombinationen af alt det garn og så en ny, rigtig smart opskrift førte til det, I ser på billedet. Starten på ryggen af en bluse. Opskriften hedder "Hexagon" og kan købes på Ravelry. Jeg synes, den er genial. Man skal kende brystvidden, og alt det andet giver sig selv. Strikkefasthed er fuldstændig ligegyldig, og man kan strikke den i alle garntyper og tykkelser. Faktisk tænker jeg allerede, at den kunne være sjov i farveskiftegarn!

On Monday and Tuesday I was going on a course. One with long days and difficult stuff. One of my colleagues were teaching some of the time, and when he heard that I was going to knit, he looked kind of funny..... He clearly didn't want to teach someone staring at a knitting project because a stitch fell off.
So I thought it might be better not to bring one of my many projects with cables. Nor to crochet, since I'm not yet that good at it. I didn't want to make socks. So what? (I am aware that you have seen the answer at the top of this post.....)
When my niece visited me last weekend, she made me take out ALL my wollmeise. In one place! It was CRAZY! I've never actually seen all my lace-skeins in one place before. Such beautiful colors! Much to my delight I had 2 skeins of WD Pesto, looking identical. Should be enough for a sweater for me!
Then the combination of this mental yarn overload and a new, fancy pattern led to what you see on the picture. The beginning of the back. The pattern is called "Hexagon" and can be bought on Ravelry. I think it's a stroke of genious! You have to know the width, and then everything else follows almost by magic. Gauge is irrelevant and you can make from all kinds of yarn in any weight. Even while knitting this one, I'm thinking about making another in color-changing yarn. Could be fun!

12 kommentarer:

  1. fed trøje- tak for linket... må straks til lommerne...

    SvarSlet
  2. Ellen - velbekomme. Jeg synes den er for sej!

    SvarSlet
  3. Tak for link, den er for sej og må jeg vist også lave i noget af det jeg har liggende :-)

    SvarSlet
  4. Åh nej, endnu et projekt på ønskelisten :)
    Den minder meget om Solar Plexus!

    SvarSlet
  5. Tusind tak for det link, den er superfed. Sjovt med en trøje der er strikket på en helt anden måde.

    SvarSlet
  6. Den ser sjov ud. Jeg havdealtmithåndstrikkegarn fremme igår, dvs ikke garn på spoler! Og så ryddede jeg ellers op! Der var historisk garn fra 80'erne, spindegarn i tyndt tyndt uld, hårdt og ikke særlig rart! Jeg samledeen stor affaldspose, som blev givet til naboen, der kunne bruge det, skønt. Resten blev fotograferet og katalogiseret på Ravelry, og pakket på ny. Skønt, nu har jeg totalt overblik. Tjek bare mit stash,
    Det kunne være sjovt at se alt dit Wollmeisegarn!

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Jeg kan næsten regne ud, at du strikkede alligevel? :-) Godt gået!

    SvarSlet
  9. Ja, den er sjov, ikke? Lidt som Solar Plexus og alligevel anderledes.
    Lisbeth - billede af alt mit wollmeise? Næh nej.... Men du kunne selvfølgelig komme på besøg.
    Rikke - du kan tro, at jeg strikkede!

    SvarSlet
  10. Øj I er for vilde- overskud til at kategorisere på Ravelry... det må jeg prøve - engang :-)

    SvarSlet
  11. Den ser fed ud. Glæder mig til at se det færdige resultat.
    ...og jeg kunne i øvrigt godt tænke mig et billede af alt dit wollmeise samlet :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Jeg har ikke lagt noget særligt ind på Ravelry. Heller ikke mit Wollmeise....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails