fredag den 27. december 2013

Bittesmå sokker / Tiny little socks




Jeg har strikket et par små strømper. Størrelse nyfødt, ca. De vil nå godt op om knæene, men enten kan man bukke dem om eller bare tænke, at så falder de ikke lige af.....
De vordende forældre var nået forundrede over at babyfødder skulle være SÅ små. Men det finder de ud af. (Også at strømperne faktisk er lange i foden!)
Strømperne er til en særlig baby. Jeg skal være grand-tante til maj, hvor min ældste nevø bliver far. De har sagt, at jeg ENDELIG må strikke alt, hvad jeg har lyst til. Pyt med, om andre i familien får børn senere - de skal nok give det videre.
Men jeg tænker nu, at de alle skal have ca det samme. Og jeg gider ikke udelukkende strikke babytøj (sig det ikke til nogen!). Derfor først strømperne. Der er også købt ind til et babytæppe. Et par veste og trøjer bliver det nok også til, men så heller ikke mere. Det er vel egentlig også en del?

I made a pair of small socks. Size newborn, I think. They are going up beyond the knee, but either you can fold them, or you can think that they won't fall off.......
They parents in waiting wondered if baby-feet were really that small, but they'll see in time. (The feet of the socks are quite long, actually)
The socks are for a special baby. In May, I'm going to be a great-aunt, when my oldest nephew will become a father. They told me, that I can knit ANYTHING I want! I don't have to think of the others having babies at some point, because they will pass on the clothes.
I'm thinking that I want to be fair. Every baby should have about the same amount of knitted stuff. And I don't want to knit baby-stuff only. (Don't tell anyone!) Thus, first these socks. I also bought yarn for a baby-blanket. A few vests and sweaters will probably get done as well. But that's it. Actually a lot, don't you think?

4 kommentarer:

  1. Dejligt med nogen små i familien at strikke til ind imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig SÅ hyggeligt. Selvom jeg gruer for den tid, hvor de alle går i gang med at få babyer..... Det bliver travlt!

      Slet
  2. Tillykke med den kommende titel. Skønt med små projekter indimellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, det er hyggeligt at strikke småtterier, men lige de her strømper tog faktisk halvanden måned at lave....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails