torsdag den 3. april 2014

Triinu

Tørklædet er færdigt. Lavet efter en sjals-opskrift, men da det bare skulle være "en klud til halsen", blev det noget mindre......
Mønsteret er dejligt overskueligt over 12 pinde. Med en lille smule estiske knopper!

The scarf is done. Made from a shawl-pattern, but since it was just to be "a rag for the neck", it is quite a bit smaller......
The pattern is really nicely done over 12 rows. With a touch of Estonian nupps!
Det er en gave til en kollega, der havde 25 års jubilæum i tirsdags. En overraskelse.
Da hun nævnte, at hun havde jubilæum, sagde jeg lige så kækt "Så skal jeg næsten strikke noget til dig!" (Næste gang tænker jeg.)
Når jeg har sagt det, så gør jeg det.

It is a gift for a colleague for her 25 years anniversary this Tuesday. A surprise.
When she mentioned her anniversary, I said "Then I'll knit something for you!" (Next time I'll just say it quietly. In my mind.)
When I said something, I do it.
Og her er det så! 35 gram lækkert, lækkert mink-garn. Fået som gave af en, der har købt det af Jane i Ho. Det blev færdigt tirsdag. Hvilket var heldigt! For i går blev jeg ringet op derhjemmme - hvor jeg var? Jeg skulle jo være på arbejde! Mig af sted på arbejde i en vis fart. Jeg må hellere kigge godt i kalenderen fremover, for det kunne godt blive lidt dyrt i taxa-regninger.......

And here it is! 35 grams of really delicious mink-yarn. Given as a gift by someone who bought it from Jane in Ho. Finished on Tuesday, which was lucky! Yesterday, in the early evening, I had a phone-call at home - where I was? I was supposed to be at work! Me off to work in a hurry. I'll better check my calendar better in the future, since this could become quite expensive with all the taxi-bills....

6 kommentarer:

  1. Smukt tørklæde.
    At glemme jobbet koster for mange kvajekager, det har jeg prøvet selv.

    SvarSlet
  2. En rigtig luksus-klud du der har lavet. Heldig kollega :)

    SvarSlet
  3. Ja nogle gange kunne man bide sig selv i tungen ikk?? haha.
    Laekkert det blev det. Men jeg er stadig utrolig nysgerrig paa det der minkgarn. Det maa jeg tjekke naar jeg kommer hjem.

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukt, tænk at det kun vejer 35 gram. Det er næsten som sjalerne på shetlansøerne, som kan trækkes igennem en vielsesring.
    uha, det kan godt blive dyrt i taxa, jeg anbefaler en god kalender.

    SvarSlet
  5. Mums lækkert tørklæde, det er en heldig kollega

    SvarSlet
  6. Tak skal I have. Hun blev rigtig glad!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails