tirsdag den 10. marts 2015

Ann Arbor

Jeg har så travlt med at hygge mig, at jeg ikke har fået opdateret bloggen. Undskyld.
I går gik turen til Jo-Ann's, hvor vi gik rundt og kiggede. Meget. Min mindste nevø fik garn at hækle af (og kom i gang med at hækle igen). Jeg var ramt af voldsomt dårlig samvittighed, da han sagde "Moster - har du trevlet mit halstørklæde op?"
Hvordan ved han sådan noget? Men ja. Hans røde firkant, starten på et halstørklæde i wollmeise, havde jeg jo ubamhjertigt trevlet op. Nu er han så i gang med noget nyt....
Han kom iøvrigt med dagens guldkorn. Jeg startede med at kigge på stof og sagde, at jeg skulle se på mere stof. Han kaldte og sagde "HER er noget stuff (ting) du kan kigge på!"

I'm so busy enjoying myself, I haven't updated the blog. Sorry.
Yesterday, we went to Jo-Ann's, where we were looking at everything. My youngest nephew had new yarn for crocheting (and started again). I felt terribly guilty after he had asked me "Moster - did you unravel my scarf?"
How does he know? But yes. His red square, the beginning of a scarf in wollmeise, had been cruelly unraveled. Now he started a new one......
By the way, he had the quote of the day. I was looking at fabric ("Stof" in Danish) and told him I needed to look at more stof. He called me and said "HERE is some stuff for you to look at!"
I dag har jeg været i mange butikker. Mange! Min kuffert er stort set fuld nu, så det bliver spændende at få den pakket! Undervejs spiste min svoger og jeg frokost på et picnic-sted ved floden. Dejlig sushi.

Today, I went to a lot of shops. A lot! My suitcase is as well as filled by now, so it will be interesting actually packing it! For lunch, my brother-in-law and I had lunch at a picnic-place by the river. Lovely sushi.
Foråret er kommet til Michigan, og alle går rundt og smiler i noget ikke alt for varmt tøj. Faktisk tror jeg, jeg er den eneste med vinterjakke i byen, selv om der stadig er sne overalt!
Efter -30 grader tror de arme mennesker jo nærmest, at +4 grader er sommer.
Men det var nu hyggeligt (og ikke alt for koldt!) at spise sushi midt i området med sne.

Spring has arrived in Michigan, and everybody walks around smiling in clothes that are not too warm. I do think I'm the only one in town wearing a winter-coat, although there snow is still everywhere!
After -30 degrees celcius, the poor people believe +4 degrees to be summer.
But it was really nice (and not too cold!) eating sushi in the middle of a snow-area.
For en gangs skyld har jeg medbragt en del garn TIL USA. Endnu en sweater til mig i det fine, dyre, Noro Kama garn. Uh - det bliver lækker!
Det går helt godt fremad, og jeg har taget masker fra til ærmerne.

For once, I brought a lot of yarn TO the US. Another sweater for me in the lovely, expensive Noro Kama yarn. It's so warm and soft!
It shows good progress, and I already went as far as below the sleeves.

2 kommentarer:

  1. Du får så sandelig oplevet noget. Det må være dejligt at have nogen dage tæt på familien, når de ellers er så langt væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er totalt hyggeligt. Denne ferie går bare med at være sammen med familien. Jeg nyder det!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails