torsdag den 4. januar 2018

Meget lokalt / Very local

I december kom det op på facebook at Tante Grøn skulle åbne på Frederiksberg. Humøret gik HELT i top, for der er ikke nogen garnbutik i min ende af Frederiksberg lige nu, men det varede kun indtil jeg fandt ud af at det er en "pop-up" shop. Normalt er de der jo kun i max. 2 dage.
Men så røg det op igen, da det viste sig, at den skulle være der ihvertfald nogle måneder!
Den ligger nærmest ved siden af Frederiksbergcenteret og metroen, på Nyelandsvej 4, så jeg gik forbi nogle gange på vej hjem fra arbejde og kiggede vinduer. (Når jeg kommer hjem, er garnbutikker for længst faldet i søvn....)

In December, the news on facebook was that "Tante Grøn" would open on Frederiksberg. I got SO excited, since there is no yarn shop in my part of Frederiksberg right now, but then I found out that it was going to be a "pop-up" shop. Normally, they are just there for 2 days maximum.
But then my excitement went right up again when I found out they planned to stay for some months!
It's located next to Frederiksbergcenteret and the metro, on Nyelandsvej 4, so I went to look at the windows a few times on the way home from work. (When I get home, yarn shops have fallen asleep a long time ago.....)
I juleferien kom jeg så derind, og ih, hvor er der fint! De har alt deres lækre garn og gode opskrifter. Butikken er ikke stor, men godt fyldt. De skal være der i 6 måneder (juhuu!) og hvis det kan løbe rundt, kan det sagtens være at de bliver.
Det gad jeg da godt at de gør, selv om jeg nok ikke ene kvinde kan holde den kørende (især ikke hvis jeg skal købe mindre garn end jeg strikker!), så kig ned hvis du kommer forbi!

During my Christmas break, I got a chance to visit, and oh, it is so pretty! All their great yarn and pretty patterns. The shop is a small one, but it's really filled. They are planning to stay for 6 months (yipee!) and if it pays off, they might stay.
I would really love for them to stay, although I don't expect that I single handed can make that happen (if I am to buy less yarn than I knit!), so please visit the shop if you happen to pass it!

6 kommentarer:

  1. Det lyder sandelig hyggeligt med en lokal Tante Grøn.
    Det må være svært at være garnbutik lige nu, hvos så megen handel foregår på nettet. Jeg krydser fingre for, at du beholder din pop-op-butik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan ikke være nemt at være garnbutik! Tante Grøn ER bare en dejlig butik, selv om jeg først begyndte at komme i den i Odense efter jeg var holdt op med at være studerende......

      Slet
  2. garniture i Middelfart lukker her 1/2 og holder udsalg hvis nogen kommer forbi - blot til info

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog trist at den lukker! Jeg har hørt så meget godt om den butik.....

      Slet
  3. Det er så dejligt med en garnbutik på Frederiksberg. Jeg har også været der et par gange allerede. Savner stadigvæk Jorun garn der lå på Godthåbsvej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kigger også efter Jorungarn hver gang jeg kommer forbi! Det virker jo totalt overflødigt med sådan en kosmetolog-ting som der ligger nu.....
      Det er SÅ skønt at der er en garnbutik igen!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails