søndag den 21. januar 2018

Mere nyt / More news

Da nu hele dagen blev brugt derhjemme (mere eller mindre. Jeg kom også i biografen) havde jeg tid til at kigge mønstre på Ravelry. Jeg faldt over denne her - samme designer som lavede Hexagon, og samme koncept. Garn og strikkefasthed er fuldstændigt ligegyldige, for man strikker så det passer i bredden, og så kommer alt det andet af sig selv.
Mit fine Noro garn fra Hong Kong kom i brug, og da det meste bare er glatstrik, tænker jeg at lige denne her skulle være relativt hurtig på pind 5. Trods alle strømperne der også skal strikkes.

Since all day was spent at home (more or less. I went to the movie theater, too), I had time to look up patterns on Ravelry. I came across this one - same designer who made Hexagon, and same concept.
Yarn and gauge doesn't matter at all, since you knit to make it fit in the width, and from this, everything else falls into place.
My pretty Noro yarn from Hong Kong came on the needles, and since it's mostly stockinette stitch, I do think that just this one should be fairly quick on 5 mm needles. In spite of all the socks that need to be knit.

10 kommentarer:

  1. Den er jeg spændt på, hvad hedder hende der har lavet mønsteret?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun hedder Nicola Susen. Hun har ret mange af de der mønstre man selv kan vælge garntykkelse til.

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, ikke? Det kan også gå med selvstribende garn.

      Slet
  3. Det ser spændende ud! Biograftur og egostrik - det lyder som om du har haft en dejlig søndag 😊
    Ann

    SvarSlet
  4. Dejligt med lidt ny på pindene.

    SvarSlet
  5. Utroligt smukt garn. Vil du ud med hvilket navn og nr det har?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro!
      På Ravelry kan jeg se, at det hedder Noro Transit Fine og farven hedder 101.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails