fredag den 25. maj 2018

Meget lyserød / Very pink

Den lyserøde bluse er færdig og vasket. Den er blevet så fin, synes jeg! Mønsteret hedder "Kejserens ny klæder" og er fra "Snedronningen". Mønsteret var ret nemt at følge, og det enkle hulmønster er virkelig fint!
Garnet er "Blød bomuld" fra Grønhøj garn. Det er blevet lidt mere hårdt i vask, som bomuld jo gør, men det føles stadig fint. Jeg har strikket på pind 3 og brugt 115 gram.

The pink top is done and had a wash. It turned out so pretty, I think! The pattern is called "The Emperors new clothes" and it from "The snow queen". The pattern was pretty easy to follow, and the very simple lace pattern is so pretty!
The yarn is called "Blød Bomuld" (soft cotton). It is a little bit harder after a wash, as cotton will be, but it still feels nice. I used size 3 mm needles and it weighs 115 grams.
Hals og ærmer skulle have en krebsemaskekant. Det blev meget mærkeligt når jeg prøvede, så den fik en række fastmasker først. Næste udfordring var så, at halsen blev ret løs i første forsøg, så jeg startede forfra og sprang hver 4. maske over. Det blev meget bedre.
Så nu er det bare at sy et af de der mærker på, og så se, hvad den unge dame synes. Jeg tænker, hun bliver glad! (Hun har straks ønsket sig en strikket frugtpose. Med prinsesser. Hmmmm.....)

The neck and sleeves would have an edge of reverse single crochet. It looked really strange when I tried, so I made a row of single crochet first. My next challenge was when the neck got kind of very big, so I started over and skipped every 4th stitch. Turned out much better.
So now I just need to sew on one of those labels and then see what the young lady thinks. I guess she will be happy! (Right away, she asked for a knitted fruit bag. With princesses. Hmmmmmm.....)

2 kommentarer:

  1. Den blev rigtig fin, jeg er lige i gang, i en lidt lysere farve i uld og bomuld. Det er bare en sød model. Den lille prinsesse sveaters vil jeg lave bagefter.

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fin.
    Held og lykke med frugtposen :)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails