torsdag den 31. maj 2018

Arbejde / Work

En af den gode ting ved Sverige er, at vi læger har selvbetalt frokostpause. Det betyder nemlig at folk prioriterer den, og der er desuden tradition for at sidde sammen og spise, hvilket er rigtig hyggeligt!
Svenskerne spiser varm mad. Jeg spiser min madpakke. De er holdt op med at undre sig.....
Lige nu er det også herligt at vi kan sidde ude og spise! 5 minutter i solen, og man tror man har ferie!

One of the good things about Sweden is that we doctors have a lunchbreak that we pay ourselves. This means that everybody prioritise it, and furthermore, there is a tradition of sitting together when eating, which is really nice! The swedes eat warm food. I eat my usual sandwiches. My colleagues stopped wondering.... 
Right now, I also enjoy being able to sit outside! After 5 minutes in the sun, it feels like a holiday!  
I går skulle jeg over og undervise hos mikrobiologerne. Bagefter fik jeg rundvisning i laboratorierne. Det var så hyggeligt! Jeg har arbejdet 18 måneder på mikrobiologisk på Rigshospitalet for efterhånden en del år siden, og der er nu noget hyggeligt med laboratorier og dyrkningsplader og bakterier. Det er en helt anden verden!
Deres skilte var helt vildt søde. Det ER jo ikke den slags svampe de dyrker derinde, men altså. Hvem gider kigge på skimmelsvampe på et skilt?

Yesterday, I went to teach at the microbiological department. Afterwards, they showed me around the laboratories. I just loved it! Quite a few years ago, I worked for 18 months in the microbiological department at Rigshospitalet, and it is kind of nice with laboritories and growth plates and bacteria. It is an entirely different world!
They had the cutest signs. I KNOW they don't grow this kind of fungus down there, but who cares? Who wants to look at mold on a sign?

2 kommentarer:

  1. Frokostpause er godt for både krop og sjæl og arbejdsmiljøet. Men hvad gør I så, hvis der er for travlt til at gå?

    SvarSlet
    Svar
    1. Så spiser man enten mad foran computeren mens man arbejder eller også (i ekstreme tilfælde) spiser man (jeg) i toget på vej hjem. Vi sætter altid patienter fremfor mad. Ihvertfald dem, jeg kender!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails