lørdag den 26. maj 2018

Sommer i maj / Summer in May

Sidste år var sommeren i min hukommelse et par enkeltstående dage med lidt varme, og ellers var det halvkoldt og vådt. (Altså bortset fra når jeg var i Michigan. DER kan man ikke klage over sommeren!) Så dette års tidlige sommer er ekstra velkommen!
Jeg har mødt mange der har taget hul på badesæsonen. Det har jeg ikke. Det blev til det her, og det er fint nok til mig. Jeg syntes ikke det er såååå varmt endnu, nemlig. På den anden side synes jeg Middelhavet er for varmt. Jeg er ikke nem at gøre tilfreds.

My memory of summer last year is a few single days with a bit of warmth, and otherwise a bit cold and grey. (Well. Apart from when I was in Michigan. THEIR summer is so great!) So the early summer this year brings is extra welcome!
I met a lot of people who started the bathing season. Not me. I only got this far, and that's enough for me. I don't think the water is that warm yet, you know.  On the other hand, the Mediterranean Sea is too hot for me. I'm not easily satisfied.
I torsdags var vores team hjemme hos en kollega som bor lige ned til stranden. Der var den smukkeste solnedgang over mod Danmark, og generelt har det jo bare været det fineste vejr! Vejr til at sidde på altanen så tit som muligt, vejr til at cykle, vejr til at spise is. Det er så skønt!

This Thursday, our team went to a colleague's place, right by the beach. There was the most beautiful sunset over the Danish side, and overall, it has been the best weather! Warm enough to sit on the balcony as often as I can, warm enough to go cycling, warm enough for ice cream. I love it!
Det har så også været rigeligt varmt for togene. Åbenbart. En eller anden undskyldning skal de jo have, for de sidste uger har det med at pendle godt nok været med til at træne tålmodighedsmusklen. Forrige uge satte et tog sig fast. Deres aircondition holdt op med at fungere, og da man ikke kan åbne vinduer, blev der temmelig varmt. Så passagererne til sidst besluttede sig for at GÅ de 200 meter ind til stationen. Derefter blev Øresundsbroen lukket for tog. I nogle timer. (Jeg overvejede kort at flytte til Bornholm. Lige den dag føltes det ikke som at det skulle forlænge pendlertiden!)
På vej hjem i går kunne man godt mistænke, at det var et af de varme tog! Eller at jeg i virkeligheden sad i et tog sydpå. (Jeg så nu aldrig nogle palmer i toget i Tanzania eller i Israel, så måske ikke.)

It has actually been quite hot enough for the trains. Apparently. I guess they need some kind of excuse for being delayed, because commuting these last weeks really trained my patience-muscle. The week before last week, a train got stuck. The aircondition stopped working, and since the windows can't be opened, it got quite hot. So the passengers decided to WALK the 200 meters to the station. Then the Øresund Bridge was closed for trains. For a few hours. (Very shortly, I wondered about moving to Bornholm. That very day it didn't feel like the commuting hours wouldn't get much longer!)
On the way home yesterday, it shortly seemed like it was one of the hot trains! Or that I really sat in the South somewhere. (Although I never saw any palms on the train in Tanzania or in Israel, so maybe not.)

2 kommentarer:

  1. Man bliver altså et mildere menneske, når solen skinner. Det er SÅ dejligt.
    Bare ærgerligt, at man skal bruge sin mildhed på at bære over med togdriften.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - alt er bare bedre i solskin! Det med toget gør jeg mit bedste for at springe op og falde ned på. Jeg fordriver ventetiden med is eller aftensmad eller en gåtur. Det er kun, hvis jeg har en aftale om aftenen at jeg bliver virkelig stresset....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails