fredag den 17. maj 2019

For 5 år siden / 5 years ago

For 5 år siden havde jeg lige fået min nye lejlighed med altan. Jeg var SÅ glad! Jeg brugte nogle meget varme uger på at male vægge og flytte bøger, og jeg var virkelig glad for min altan, hvor udsigten så sådan her ud. Det lignede jo nærmest Italien!
Så kom alle aftenerne hvor jeg ikke kunne sove pga. musik ovenfra eller fest nede i haven. Alle de alt for tidlige morgener og de aftener jeg kom sent hjem fra arbejde og alle butikkerne havde lukket når jeg kom hjem. De fredag aftener hvor jeg næsten blev stresset når nogen begyndte at spille musik, fordi jeg ikke vidste, om det ville fortsætte hele natten. Og sidste sommer, da dem på den anden side af baggården fik altaner vendt mod min opgang og begyndte at holde fester når jeg skulle op på arbejde i weekenden. Det blev mindre og mindre fedt at bo der.
Og nu kunne jeg bare aldrig tænke mig at bo der igen. Det er herligt at sove lidt længere og ikke at skulle køre hele vejen til Frederiksberg når jeg skal hjem.
Der er stadig lidt at lave inden jeg kan aflevere lejligheden helt, men jeg glæder mig godt nok til den dag den er afleveret og jeg ikke behøver tænke på at tage derind og male eller noget. Det er meget mærkeligt, som ting ændrer sig.....

5 years ago, I just had my new apartment with a balcony. I was SO happy! I spent some very warm weeks painting the walls and moving the books, and I just loved my balcony, that had a view like this. Almost looked like Italy!
Then came all the sleepless evenings and nights with loud music upstairs or parties in the garden. All the far too early mornings and all the evenings coming home late from work, when all the shops were closed once I got home. The Friday evenings when I almost had stress when someone played music, since I didn't know whether it would continue all night. And last summer, when the apartments across the backyard had balconies and started having parties when I was supposed to get up early to work in the weekend. As time went by, it was less and less cool living there.
And now I just don't want to live there again. I love sleeping a bit longer, and not having to go all the way to Frederiksberg when I'm going home.
There is still a bit to do before I can turn over the apartment entirely, but I'm looking so much forward to the day when I give back the keys and I don't have to go back to paint or anything. It's strange how stuff changes........

2 kommentarer:

  1. Jeg husker godt, da du flyttede til lejligheden, - tænk er det virkelig fem år siden? Jeg håber, du bliver lige så glad for dit nye hjem, - og at det passer bedre til dit liv lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, 5 år går virkelig hurtigt! Jeg er allerede meget, meget gladere for at bo her end i lejligheden.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails