søndag den 1. september 2019

Hæklet måtte / Crochet mat

Den hæklede måtte/tæppe er færdigt. Den er blevet ret fin, synes jeg! Jeg hæklede udelukkende fastmasker i bagerste lænke, og så kom det næsten til at se lidt riflet ud, hvilket er rigtig pænt.
Jeg hæklede af alt garnet, og da der ikke var mere, var tæppet færdigt. Garnet hedder "Rainbow" fra Somerset, som jeg købte ret billigt i Netto. Hver tråd er 4 tynde tråde som så løbende skifter farve, hvilket giver det fine farveforløb. Jeg hæklede med nål 5,5 mm, fordi jeg syntes det passede.

The crochet mat/blanket is done. Turned out pretty well, I think! I made it totally in single crochet, and always used the back loop, and it ended up almost looking a bit fluted, which is really nice.
I used all of the yarn, and when there was nothing left, the mat was done. The yarn is called "Rainbow" from Somerset, and I bought it very cheap at the supermarket. Each thread is 4 very thin threads that changes color separately, which gives the nice colors. I used size 5.5 mm hook, which fit.
Den er blevet sådan 47 x 93 cm stor. Faktisk ville den have været fin til køkkenet hvis den havde været TRE gange så stor! Nu er den vist bedre på badeværelset.......
Den vejer 470 gram, og den er virkelig fin og blød i bomuld. Ville ønske, jeg lige var sådan en hækletornado og at der fantes garn i så store nøgler og med så lange farveskift at man virkelig kunne lave en der var 3 gange så stor! Og ja - jeg kunne jo købe 5 nøgler af det her og hækle sammen, men et lille tæppe som både har kostet 700 kr OG blod sved og tårer samt adskillige hadefulde tanker? Det ville jo være helt fjollet!
Næh. Tror, den ender på badeværelset (nu får den lige lov at prøve lidt i køkkenet alligevel) og så køber jeg et af de der kludetæpper som også er fine.

It turned out being 47 x 93 cm's. Actually, it would have been very nice for the kitchen, if it were TRIPLE the size! Now I think it fits better in the bathroom.....
It weighs 470 grams, and it's really nice and soft in cotton. I wish I was a crochet hurricane and that this yarn came in really big skeins with long color changes, so I could really make one 3 times the size! And yes - I could buy 5 skeins of this and crochet it together, but a small mat which not only cost like 100 dollars AND blood, sweat and tears plus a lot of hateful thoughts? That would be totally crazy!
Nope. I think it will end up in the bathroom (it can try a bit in the kitchen first, anyway) and then I'll buy one of those woven blankets which looks nice as well.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails