lørdag den 12. september 2020

Hygge

Jeg følte mig lidt ekstra gammel og træt i går, for onsdag-torsdag havde jeg besøg! Når jeg nu havde fri, tog jeg ned og hentede lille D i vuggestuen og tog hende med hjem. Vi skulle køre med hele TRE forskellige tog for at komme til Tårnby, men jeg havde heldigvis taget bøger med. Peter Pedal er bare genial til togture med småbørn, og jeg fik lige flashback til mange, mange togture med mindste-nevøen til Hillerød. 

I felt a bit extra old and tired yesterday, because Wednesday-Thursday, I had a visitor! Now that I had the week off, I went and picked up little D from her daycare and brought her back home. We had to take a total of THREE different trains to get to Tårnby, but fortunately, I brought books. Curious George is pure genius for train rides with small kids, and I had instant flashback to many, many train rides with my youngest nephew to Hillerød. 
Børn på knap 3 år er morgenfriske. MEGET morgenfriske! Så cirka 5 sekunder efter hun havde vækket mig, var det bare ned i stuen! Vi hyggede. Så lidt tv, legede med dukker, spiste pizza-snegle (så kan jeg føje det til min madlavningsliste!) og legede på legepladsen. 
Hendes mor sagde at hun sover middagslur, men det var så op ad bakke at få barnet til at sove. Men det gik fint alligevel. 

Almost 3 year old kids rise and shine early. VERY early! So about 5 seconds after she woke me up, we were on our way down to the living room! We had a nice time. Watched a bit of tv, played with dolls, ate pizza-"snails" (which is now on my cooking-list!) and played at the playground. 
Her mother said that she takes a nap during the day, but it was hard getting the child to sleep. But everything still turned out fine. 
Når man kun er 2 år, kommer man gratis i Tivoli, så DET gjorde vi! Det var mægtig sjovt og hyggeligt med karruseller og veteranbilerne. Hun fik også en ballon som fik navnet Rapunzel/Jasmin. Barnet har VIRKELIG noget at lære i forhold til Disney-prinsesser!
Det var meget, meget hyggeligt, men man bliver godt nok lidt træt af sådan et par dage.......

When you are only 2 years old, you can enter Tivoli for free, so off we went! It was really fun and nice with the merry-go-rounds and old cars. She also got a balloon that was called Rapunzel/Jasmin. This kid REALLY has something to learn concerning Disney princesses!
It was really, really nice, but you get very tired after a few days like this.......
I dag skal jeg have familien på besøg, og i går gik med at forberede det. 
Blev overrasket da jeg fik en meget flot buket fra min søster! En fin buket med både blomster og garn! Den skal pynte på bordet i dag til min udendørs fødselsdag. 

Today, the family is coming visiting, and yesterday, I was preparing. 
I was surprised when I had a very beautiful bouquet from my sister! It has both flowers and yarn!
It will be on the table today for my out-door birthday. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails