tirsdag den 22. september 2020

21

Min mindste nevø ELSKER at trække sine strømper så langt op han kan (hvilket er imponerende langt, faktisk!) og har længe gerne villet have knæstrømper. 
Så denne gang skal han have det! Her er første strømpe målt på hans temmelig høje fætters temmelig lange ben. Det ser faktisk rigtigt ud, ikke?

My youngest nephew LOVES pulling up his socks as far as they can go (which is incredibly long, actually!) and for a long time, he would like knee-high socks. 
So this time, he will have it! Here is the first sock measured on his quite tall cousins quite long legs. It does look right, doesn't it?
For ikke at gå død i dem ret hurtigt, strikkede jeg i 1 tråd Arwetta og 1 tråd Zauberball på pind 4. Jeg havde kun 1 nøgle Zauberball i den farve jeg startede med, og det var slet ikke nok. Derfor er forreste del af foden en lidt anden farve, men det går jo nok. 
Jeg slog 70 masker op og startede med 3 ret, 2 vrang. Derefter tog jeg ind 2 gange undervejs for at få dem vide nok foroven, så jeg endte med 56 masker til resten af benet og foden. Det passede fint til pind 4. 

To avoid just dying from boredom, I made them with 1 thread of Arwetta and 1 thread of Zauberball, using size 4 mm needles. I only had 1 skein og Zauberball in the color I started with, and that wasn't enough. So the front part of the foot is a different color, but I'm sure it's fine. 
I cast on 70 stitches and started with knit 3, purl 2. And so I decreased twice on the leg to make them wide enough on top, ending up with 56 stitches for the rest of the leg and the foot. Worked very well with size 4 mm needles. 
Her er de så på mine ben. Min nevø har jo temmelig meget smallere ben end mig, så jeg er ret sikker på at de når op over knæene på ham. Når han har hevet godt i dem.......
Strømperne vejer 215 gram, og de er ihvertfald dejligt varme! Han får dem jo nok først til jul, og jeg håber, han bliver glad for dem. 

So here they are on my legs. My nephew's legs are slimmer than mine, so I'm pretty sure that they will go up over his knees. Once he pulls them up well......
The socks weigh 215 grams, and they are really nice and warm! I guess he will only have them by Christmas, and I do hope he will like them. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails