tirsdag den 1. september 2020

19

Det næste par strømper blev færdige i toget og - øh - fotograferet i toget. Ovenpå en pose med resten af gaven. Mønsteret hedder "Dreaming of Paris" og jeg syntes det både var rigtig flot og ret hurtigt at strikke. Faktisk tog det bare 5 dage at strikke dem, hvilket jeg var ret glad for, eftersom jeg havde travlt!
De er strikket i Arwetta på mine elskede, firkantede strømpepinde. Det var en smule udfordrende i togbussen, hvor det lykkedes mig at tabe en strikkepind 2 gange og jeg kun fandt den halvdelen af gangene.....

The next pair of socks was finished on the train and - eh - photographed on the train. On top of the bag with the rest of the present. The pattern is called "Dreaming of Paris" and I picked it because it was both pretty and a quick knit. It actually just took me 5 minutes to make them, which I loved, since I was in a hurry! They are made from Arwetta on my beloved, square double pointed needles. It was a bit challenging on the train-bus when I succeeded in dropping a needle twice and only found it half of the times......
Mønsteret har et rigtig fint hulmønster på skaftet og striber på resten af strømpen. Modtageren synes de ligner nissestrømper. Jeg tror, hun mener det godt. De er ihvertfald i brug. 
De vejer 75 gram. I forhold til resten af året har jeg talt fødselsdage, og de der par 26 strømper jeg havde tænkt holder overhovedet ikke. Det næste par er snart færdigt, og derefter mangler jeg mindst 9 par mere. Jeg må altså til at tænke mig om hvis ikke jeg skal begraves i strømper når familien bliver ved med at vokse......

The pattern has a really pretty lace pattern on the leg and stripes on the rest of the socks. The recipient thinks they look like elf socks. I do think she means it in a nice way. They are being used. 
They weigh 75 grams. About the rest of the year, I counted the birthdays, and the 26 pairs I planned on will never be enough. The next pair is almost done, and then I have another 9 pairs to go, at least. I do have to start thinking if I want to avoid being buried in socks when the family seems to keep growing......

1 kommentar:

  1. De blev rigtig fine og en skøn gave.- Men kan nu godt forstå,med alle dem du skal lave, at det kan blive for meget.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails