tirsdag den 29. september 2020

24

Det næste par strømper tog altså virkelig ikke lang tid. Altså - hvor store fødder kan en 1-årig have? 
Denne gang har jeg prøvet noget nyt. Jeg valgte 2 rester af selvstribende strømpegarn og strikkede striber med dem på ankel og fod. 
Det blev helt vildt godt! Striberne er noget uforudsigelige, men det kan jeg faktisk godt lide. Jeg slog 56 masker op på pind 2,5. Jeg strikker ret stramt, men jeg tror alligevel de bliver nemme at proppe på et barn der som andre børn ikke sidder stille når der sker noget kedeligt. (Jeg tror også at det at få strømper på hører til i kategorien "kedelige ting" når man er 1 år....) Strømperne vejer 30 gram. 

The next pair of socks really didn't take long. Well - how big can 1 year old feet be?
This time, I tried something new. I picked left-overs from 2 kinds of self-striping sock yarn and made stripes with these on the ankle and foot. 
Turned out so good! The stripes are totally unpredictable, but I really like it. I cast on 56 stitches using 2.5 mm needles. I knit kind of tight, but I'm sure they will still be quite easy to put on a child, who - like other children - will not sit still when boring stuff is happening. (I also believe that having socks put on your feet is in the category "boring stuff" when you are 1 year old....) The socks weigh 30 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails