lørdag den 5. september 2020

Kräftskiva

I går aftes havde to af mine søde kolleger forbarmet sig over mig og inviteret mig på rigtig svensk kräftskiva. (Jeg er også ret sikker på at det også var for hyggens skyld, altså.) Så efter arbejde gik turen ned i byen til min ene kollega. Hun havde den fineste udsigt til domkirken og solnedgangen, og en virkelig, virkelig fin (og ryddelig) lejlighed. 

Last night, two of my colleagues took pity on me and invited me for a real, Swedish kräftskiva. (I'm quite sure it was for the fun of it as well.) So after work, I walked down to the center to one of my colleagues. She had a beautiful view of the cathedral and sunset, and a really, really pretty (and tidy) apartment.

Der var dækket bord med hagesmække og hatte (og lidt diskussion om det virkelig var hatte eller enhjørningshorn? Vi ER vel børnelæger!) Der var krebs og kiks og brød og salat og ost. Nå ja - og lidt ekstra rejer hvis der nu ikke var krebs nok. Der var også snaps og snapseviser på svensk. Og øl til maden.

The table was set with bibs and hats (and a discussion about whether it really was hats or unicorn horns? An important issue as pediatricians!) There were crayfish and biscuits and bread and sallad and cheese. Oh well - and some extra shrimps if the crayfish weren't enough. There was also snaps and snaps songs in Swedish. And beer with the food. 
Jeg slap for at spise ost, heldigvis, men resten var virkelig godt! Det var en meget hyggelig aften.
Nu er jeg så hjemme i min egen farverige, rodede stue. Har taget hul på en hel uge hvor jeg bare skal fejre min fødselsdag og hygge mig. Det er slet ikke tosset......

I didn't have to eat cheese, fortunately, but the rest of the food was really good! It was a very nice evening. 
So now I'm back in my own colorful, messy living room. I've started this entire week where I'm just going to celebrate my birthday and enjoy myself. It's not bad at all.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails