torsdag den 28. juli 2022

Jeg har en plan / I have a plan

Jeg har nogle venner som venter tvillingedrenge meget snart efter mange års forsøg og fertilitetsbehandling. For nogle uger siden sagde jeg "Jeg skal vist også i gang med at strikke noget, hvad kunne I tænke jer?" Den vordende mor blev meget glad og sagde "Altså - jeg mangler ikke tøj, men nogle svøb ville være fint!"
Så. Jeg havde jo ligesom tilbudt det, men svøb/tæpper til TO? Det havde jeg måske ikke lige tænkt..... 
Sidste år købte jeg to nøgler regnbuegarn i Netto, bare fordi det er så fint. Det er så faktisk også perfekt til et par små babytæpper, har jeg fundet ud af. Strikket fra det ene hjørne til det andet i det garn der nu er, ser det ud til at blive en fin størrelse. Bare af et enkelt nøgle garn. 
Så nu strikker jeg derudaf! Og arbejder ind imellem videre på krokodillebenene som lige kræver lidt mere fokus. De skal altså snart være færdige!

I have friends who are expecting twin boys soon after many years of trying and after treatment for infertility. A few weeks ago, I said "So I guess I should start knitting something soon, what would you like?" The mom-to-be was very happy and answered "Well - I don't need any more clothes, but some small blankets would be fine!"
So. I had made the offer, but blankets for TWO? I never considered that......
Last year, I bought 2 skeins of rainbow yarn in the supermarket, just because it's so pretty. Turns out to be perfect for a couple of small baby blankets! Made from corner to corner in however much yarn I have, and it looks like a really nice size. Just from one skein. 
So now I just keep knitting! And in between, I work on the crocodile legs that need a bit more focus. They really need to get done soon!

2 kommentarer:

  1. God anvendelse af de nøgler, Jeg købte også to, bare fordi de så så fine ud. Og de ligger stadig i min garnpose og venter på et projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er bare så fine! Jeg havde dog ingen anelse om hvad jeg skulle bruge dem til.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails