søndag den 24. juli 2022

3 strømper, 4 tåer / 3 socks, 4 toes

Altså - dette års fødselsdagsstrømper til min niece er nok noget af det værste jeg har strikket! Først strikkede jeg en stor strømpe. FOR stor, viste det sig, og der ville ikke være garn nok til resten hvis jeg ikke gik en størrelse ned. Den øverste strømpe er nummer to som er strikket i den mellemste størrelse. Det ser noget bedre ud, ikke?

Well - this years birthday socks for my niece are among the worst projects ever! First, I made a large sock. TOO large, as it turned out, and I wouldn't have enough yarn for the rest unless I went down a size. The top sock is the second one I knit in the medium size. 
Looking better, right?
Min kære nevø kiggede på den færdige, mindre strømpe og sagde "Den kan da passe mig!"
Han havde desværre ret. Den var lige et godt stykke for lang........
Men først skulle jeg jo strikke den første strømpe om. Det hjalp ikke på motivationen at vide at den jeg troede passede også var for stor!

My dear nephew looked at the finished, smaller sock and said "Well, this fits me!"
Unfortunately, he was right. It was quite a bit too long......
But first, I had to reknit the first sock. Didn't boost my motivation knowing that the one I thought was right also was too big!
Så altså - efter jeg havde strikket strømpen for TREDJE gang, pillede jeg tåen af nummer to strømpe og strikkede den om. 
Og besværlighederne fortsætter, for nu skal jeg strikke ben til kræet, og jeg har kun muligvis lige præcis nok garn hvis jeg trevler det første ben op og laver dem lidt kortere end der står i opskriften. 
Altså - jeg tror ikke de her strømper VIL være færdige!!!!!!

So, well - after I knit the sock for the THIRD time, I unravelled the toe of the second sock and reknit it. 
And the troubles continue, because now I have to knit the legs for this creature, and I only maybe have exactly enough yarn if I unravel the first leg and make them a bit shorter than the pattern says. 
It feels like these socks don't WANT to get done!!!!!

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails