søndag den 3. juli 2022

Så syede jeg lidt mere / Then I sewed some more

Da jeg skulle købe kantebånd til min jakke, lå der et stykke stof med virkelig fine traner med guld! Jeg kunne ikke lade det ligge, og faktisk tænkte jeg med det samme at det ville være virkelig fint til sådan en sweatshirt-kjole. Sådan nogle man havde i 80'erne, I ved. 

When I was shopping for bias tape for my jacket, I found this piece of fabric with really pretty cranes with gold! I couldn't just leave it there, and actually I did think right away that it would be really great for one of those sweatshirt dresses we had in the 80'es, you know. 
Hende på 8 syntes også det var flot (selv om hun ikke synes hun er til lyserød!) så jeg fandt faktisk mønster og gik i gang. Så måtte de bygge Lego mens jeg syede. 

The 8-year old did really like it (although she is not into rose, according to herself!) so I actually found a pattern and got started. They had to build Lego and let me sew. 
Kjolen blev ret god, synes jeg! Jeg måtte lige klippe lidt at ærmerne og gøre den lidt kortere efter hun prøvede den på, men så blev det fint, og jeg tror det bliver en virkelig fed kjole til vinter!

The dress turned out really well, I think! I had to cut a bit off the sleeves and make it a bit shorter after she tried it on, but then it fit, and I think this will be a great dress for winter!
Nå. Men der var jo TO piger på besøg, og hende på 4 skulle ikke snydes! Hun valgte de her stykker stof i mit skab, og ville gerne have noget hvor det hele var med, så der skulle tænkes hurtigt hvis det skulle blive nogenlunde pænt!

Well. I had TWO girls visiting, and the 4-year old should also get a dress! She picked these pieces of fabric in my closet, and she wanted something including everything, so I needed to think fast if this should end up looking okay!
Heldigvis havde jeg også noget pink stof til ærmer, og lige præcis nok af regnbuestoffet til kjole. Jeg valgte et rimeligt nemt mønster og så endte det med at se sådan her ud. 

Fortunately, I also had some pink fabric for sleeves, and exactly enough rainbow fabric for the dress. I picked a quite simple pattern and it ended up looking like this. 
Hun blev temmelig glad for sin nye kjole! 
Det er sjovt med 4-årige og regnbuer, ikke? De elsker det bare!

She was quite happy with her new dress!
It's funny with the 4 year-olds and rainbows. They just love them!
Den store var også virkelig glad for sin kjole, selv om jeg ikke lige fik et godt billede af hende. Det er bare hyggeligt at sy kjoler, faktisk. Især, når man vælger noget som ikke har for mange små dele som skal sys. 
I dag nyder jeg så at jeg ikke har gæster. Tror faktisk ikke symaskinen skal frem i dag, men vi får se!

The big one also really liked her dress, although I didn't get a really nice photo of her. It's fun sewing dresses, actually. Especially when I pick a pattern without too many small parts that need sewing. 
Today I just enjoy not having guests. I think the sewing machine will get to rest today. We'll see!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails