søndag den 10. juli 2022

Blå, turkis og lilla / Blue, turquoise and purple

Jeg er hjemme igen og sidder her og nyder freden med meget sen morgenmad. Det er dejligt! Så nu er der tid til at vise jer det første par håndledsvarmere til tøserne. De er til hende på 4 år, som havde valgt disse farver. Vi havde kigget i en strikkebog hvor jeg fik en ide til hvordan de skulle være, men jeg havde ikke lige noget mønster at gå efter, så jeg har været nødt til at strikke om et par gange. Men altså - det blev retriller med nogle retmasker imellem (som jeg tog løst af på vrangpinden), jeg tog ud til tommelfingeren og strikkede dem cirka så lange som jeg tænkte de skulle være. Jeg fandt endda et barn at prøve størrelsen på da de var færdige! Hun var 5½ år (meget vigtigt med det halve år, selvfølgelig) og kunne meeeeeget godt lide dem. De passede heldigvis perfekt! Hendes veninde på 6 år prøvede også en, men mente bestemt de var for små til hendes meget store hænder. Ha ha. 
Jeg fik heldigvis lusket dem tilbage i min taske, så lille D kan få sine håndledsvarmere når jeg ser hende igen. Nu skal jeg bare lige have strikket til storesøsteren også. 
De er strikket på pind 2,5. Jeg slog 45 masker op, og de vejer sølle 25 gram.

I'm back home again, enjoying the peace and quiet and a very late breakfast. So lovely! So now it's time to show you the first pair of wrist-warmers for the girls. These are for the 4-year old, who picked these colors. We looked in a knitting book and I got an idea of how to make them, but I didn't have a pattern, so I had to re-knit a few times. They ended up with garter stitch and some knit stitches in between (I slipped those stitches on the purl rounds), I increased for the thumb and made them about as long as I planned. I even found a kid to test the size when they were done! She was 5.5 years old (the 0.5 is very important, of course!) and she reeeeally liked them. They fit perfectly! Her friend, who was 6 years old, also tried one, but she told me they were far to small for her very big hands. Ha ha.
Luckily, I got them back in my bag, so little D can get her wrist warmers when I see her again. Just need to knit for her big sister, too. 
I used size 2.5 mm needles. I cast on 45 stitches, and they weigh just 25 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails