tirsdag den 14. november 2023

Fossiller / Fossils

Det andet ærme var helt vildt meget hurtigere at strikke end det første! Måske fordi sweateren så næsten var færdig. Det tog ihvertfald bare to dage, og så var den pludselig færdig!
Det der med at hæfte ender var heller ikke noget problem. Når jeg kommer så langt vil jeg bare blive helt færdig, så allerede søndag morgen blev den vasket. Jeg målte efter vask og den ser ud til at kunne passe ham ret godt, så det var heldigt jeg ikke startede forfra! 
Mønsteret er dette her. Der er forskellige diagrammer til alle størrelser så alle ser perfekte ud. Det er meget imponerende. Den er strikket på pind 2,5 og 3 (altså - HVORFOR?????) i Arwetta som er så dejligt blødt og varmt. Ialt brugte jeg 200 gram. Hele mønsteret blev strikket i flyet og på ferien. Det krævede jo lige en del fokus at strikke, men helt sikkert besværet værd! 
Nu er den på vej til modtageren med posten. Jeg håber virkelig han bliver glad!

The second sleeve was actually lightening fast to make compared to the first one! Maybe because it was almost done? It only took 2 days, and then suddenly it was finished!
The sewing bit wasn't a problem. Once I've gotten that far I just want to finish, so already on Sunday morning, it was in the washing machine. I measured after washing it, and it looked like it will fit him perfectly, so I'm really happy I did not start over!
The pattern is this one. It has different charts for all the sizes so every size will look perfect. It's quite impressive. I used size 2.5 and 3 mm needles (really - WHY????) and Arwetta which is so soft and warm. All in all, it took 200 grams. The colored pattern was knit on the plane and on vacation. So it took a lot of focus to make it, but it's definitely worth the trouble!
So now it's in the mail, on the way to the recipient. I do hope he likes it!

6 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig fin - tænker bestemt modtageren bliver glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Han blev rigtig glad. Må lige få lagt et billede op....

      Slet
  2. Den er flot! Jeg elsker den detalje med mønsterfarven rundt i kanterne. Den må bestemt vække glæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, jeg er også virkelig tilfreds med resultatet - det er en fed detalje med kanterne!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails