tirsdag den 8. marts 2016

Den næste / The next one

Det næste par strømper (sjette par i år!) er blevet færdige. Godt det samme, for min nevø med de pænt store fødder har fødselsdag allerede på torsdag.....
De vejer 90 gram, så ja! Teoretisk set kan man strikke et par strømper i str. 45-46 i et enkelt nøgle Opal strømpegarn.
Medmindre de skal være ens, altså. For så går der lidt spild til at finde det samme sted i mønsteret til strømpe nummer 2! Så jeg var nu ret glad for at jeg havde købt rigeligt alligevel.
Skynder mig at komme i gang med næste par i samme størrelse.

The next pair of socks (sixth pair this year!) are done. It's very good, too, since my big-footed nephew celebrates his birthday this Thursday.....
The socks weigh 90 grams, so yes! Theoretically, you can make a pair of quite big socks from just one skein of Opal sock yarn.
Unless you want them to look identical, that is. Because it's impossible not to waste a bit of yarn in the search for the exact same spot in the pattern for the second sock! So I'm very happy I bought plenty.
I'll hurry up and start the next pair. Same size.

2 kommentarer:

  1. Du er for vild. Jeg har nu opgivet det par i størrelse to år, som jeg forsøgte mig med....

    SvarSlet
    Svar
    1. Strømper passer virkelig godt til togture! Selv de store strømper.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails