fredag den 15. april 2016

Besøg / Visit

I forgårs aftes kom jeg som planlagt i lufthavnen for at hente min gæst. Ventetiden (der egentlig ikke var alt for lang!) blev godt brugt.

On Wednesday night I got to the airport to pick up my guest as planned. I had to wait a bit, but used the time wisely.
I går blev heller ikke alt for træt, hvilket jeg var glad for. Morgana kom en tur til Lund, eftersom hun blev inviteret med til "afterwork" med mine kolleger (hvor uhøfligt er det at få besøg og så ikke være hjemme?) og på vejen til stationen opdagede vi de helt utroligt sjove kloakdæksler, der ligner en gammel svensk mønt!

Yesterday wasn't too tired, which I appreciated. Morgana came to Lund, since she got invited for "afterwork" with my colleagues (how horrible is it to have a guest and then not being at home?), and going to the station, we found this very fun sewage covers looking like an old Swedish coin!
Jeg fik lækre macarons, importeret direkte fra Frankrig! Uhm, så lækkert.

I had delicious macarons, brought directly from France! Yummy - so good.
Dernæst fulgte introduktion til et af højdepunkterne i dansk filmhistorie: Olsenbanden der sprænger det kongelige teater til tonerne af Elverhøj. Hold op, det er en fantastisk scene!
Hvad skal jeg sige? Det er meget hyggeligt at have besøg. Nærmest som en ekstra niece! Glæder mig til en hyggelig weekend.

After that, Morgana was introduced to an all time favorite in the Danish film history: The Olsen gang blowing up the Royal Theater to music. This scene is just amazing!
What can I say? It's extremely nice having her. Almost like an extra niece! Looking forward to a nice weekend.

6 kommentarer:

  1. Fantastisk, hvad sagde hun til Olsenbanden... Som efter min mening måske deler vandene lidt ifht filmperler ;-)... Og det der dæksel er bare for fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun grinede ret meget af Olsenbanden, men slap dog for at se hele filmen.
      Du har ret - Olsenbanden i sig selv er sandelig ikke stor filmkunst, men lige scenen med det kongelige teater synes jeg er genialt udtænkt.
      Dækslet var sjovt. Måske skulle man begynde at samle på billeder af fine dæksler? Der var også nogle ret flotte i Tivoli.

      Slet
  2. Herligt. Olsenbanden er altid et hit. Hvad siger week-enden???

    SvarSlet
    Svar
    1. Fødselsdag hos H.M. Dronningen og rundt i København. Nå ja - i aften står den på Irish Coffee (tænk ikke at kende det??!?!?!) og James Bond.

      Slet
  3. Yes, an extra niece! Oh, I miss my girl :) I'm so glad she is getting to visit with you. Your times together sound so fun. How nice that she got to Lund and the theatre. Thank you for picking her up and having her over. Have a wonderful and fun weekend :) xoxoxo

    SvarSlet
    Svar
    1. I do think she is enjoying herself, although the weather is very cold. Today we'll go to see the queen!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails