lørdag den 16. april 2016

Familiestrømper! / Family socks!

Midt i besøg og København i april MÅ I bare se strømper! Det har føltes som meget, meget lang tid, at strikke 6 sokker af det samme garn og mønster, men jeg synes nu resultatet er godt.
Min nevø og hans kone har fødselsdag i april, og jeg syntes det kunne være sjovt at de begge + barn fik ens strømper. Hvor tit har nogen det?
Så her er resultatet af 2 nøgler Opal strømpegarn og mange, mange timers strikning. Far, mor og barn strømper!
Par nummer 9, 10 og 11 i år. 180 gram strømpegarn på pind 2,5 mm. Nu må jeg se, om jeg kan strikke noget andet.

In the middle of the visit and Copenhagen in April, you just HAD to see these socks! It has felt like a very, very long time, knitting 6 identical socks, but I do think the result is good.
My nephew and his wife both have birthdays in April, and I thought it could be fun to give both + their daughter identical socks. How often do people have that?
So here is the result of 2 skeins of Opal sock yarn and many, many hours of knitting. Socks for Dad, Mom and Baby!
Sock pair number 9, 10 and 11 this year. In total, 180 grams of sock yarn on size 2.5 mm needles. Now I'll have to test if I can knit something else.
I går aftes var vi i Tivoli. Tivoli er bare altid hyggelig. Det var lidt koldt, men blomsterne var på plads, der var ikke helt proppet med mennesker, og så var der jo den første fredagskoncert som nu var ganske velbesøgt.
Vi mødte også nogle meget ivrige og sultne ænder, og Morgana fik sit livs første helt frisklavede, varme candyfloss.

Last night, we went to Tivoli. Tivoli is just always so nice. It was a bit cold, but the flowes were set out, it wasn't completely crowded, and then there was the first open air concert which actually atracted quite a crowd.
We also met some very eager and hungry ducks, and Morgana got her very first warm, freshly made cotton candy.
Balletten på Pantomimeteateret nåede vi også at se. Det var så fin en forestilling, og det er altså bare hyggeligt og specielt at komme ind, når jeg nu kan huske Pjerrot, Harlekin og Columbine helt tilbage fra jeg var lille og helt oppe at køre over at komme i Tivoli en gang hver sommer.
I dag skal vi til fødselsdag......

We also got to see the ballet show on the Pantomime Theater. The show was really pretty and well danced, and it really feels wonderful and special to see it, remembering Pjerrot, Harlekin and Columbine from when I was little and very excited to visit Tivoli once every summer.
Today, we'll go to a birthday......

4 kommentarer:

  1. Familiestroemper, sikke en god idé. Kunne vaere skaegt at se billede med foedder i hihi.
    Ja jeg kan huske at vi altid skulle i Tivoli d 7 juli paa min morfars foedselsdag. Saa skulle vi have rigtigt paent toej paa, for nu kom boenderne til byen. Og det er en foelelse der ikke slipper mig hihi. Naar jeg kommer til Kbh, er bonden i byen. Sjovt ikk, som ting haenger ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - sådan nogle følelser holder sig længe! Jeg føler mig stadig som en bonde hver gang jeg går i Magasin.....

      Slet
  2. The socks are so sweet, Christine. I'm sure they will love wearing them!

    Is Morgana feeding some cotton candy to the ducks? :) That's a very pretty black duck. We don't see them here . . English Wikipedia tells me that it's a Swedish Blue duck.

    I hope the birthday was fun :) Good night xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - no, the ducks didn't get cotton candy! They got fish food and was very happy with that.
      The birthday was fun.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails