lørdag den 3. september 2016

Cykling i Lund / Biking in Lund

Jeg kan faktisk godt lide at cykle. Når det altså ikke regner eller det er helt mørkt. Så i går, da vi skulle have temadag ca. 11 km fra sygehuset, ville jeg selvfølgelig cykle. Det er ikke så meget jeg transporterer mig på den måde for tiden!
Det var en virkelig dejlig tur. Jeg kørte lidt forkert og havde modvind, så det tog lidt længere end forventet at komme derud. Til gengæld kom jeg f.eks. gennem "Värpinge By" med grusveje. Måske var "By" en lidt stor betegnelse.....

I actually do like biking. When it's not raining or too dark. So yesterday, when we had a center-theme-day about 11 km from the hospital, obviously I wanted to go there on my new bike. I don't get to ride that far very often right now!
It was a lovely ride. I took a few wrong turns and had a headwind, so it took a bit longer than expected to get there. But then I got to pass through "Värpinge By", for instance, with the gravel roads. Maybe "By" (town) is a big name for that place.....
Vejen ud til kysten fik mig virkelig ud på landet. Der var blevet høstet og der lugtede af gødning, og det var herligt. Det var virkelig smukt med den blå himmel!

The road to the coast really got me out in the countryside. The harvest was done, it smelled like fertilizer and it was just awesome. So pretty with the blue sky!
Da jeg så kom til Bjärred, med udsigt til Øresundsbroen og Danmark på den anden side, kunne jeg bare ikke finde det sted vi skulle være.
Altså - hvordan skulle jeg kunne forestille mig at det var ude i vandet, i den anden ende af en badebro på knap 500 meter?
Der var helt utroligt smukt, men det var noget af en gåtur!

When I arrived in Bjärred, with the view of the Øresunds bridge and Denmark on the other side, I just couldn't find the place we were supposed to meet.
Well - how would I imagine it would be out in the water, at the other end of a jetty measuring almost 500 meters?
It was incredibly beautiful, but quite a walk!
Det var også dejligt at cykle tilbage. Selvom det regnede. Herligt at se dette skilt efter 4-5 km, selv om det føltes lidt spøjst at bygrænsen gik helt derud!
Det var virkelig skønt at komme ud og se lidt natur og vand sådan en dag. Jeg er så glad for min nye cykel......

It was lovely cykling back as well. Although it rained. Lovely seeing this sign after 4-5 kilometers, although a bit weird that the city boarder was this far out!
It was just wonderful getting outside, seeing a bit of nature and water on a day like that. I really like my new bike......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails