lørdag den 24. september 2016

Wilma

Min ældste niece havde ønsket sig en Wilma-vest til sin fødselsdag. I grå. Jeg begyndte at planlægge indkøb af gråt garn, faktisk, indtil jeg var i kælderen og kigge efter garn til pakkeleg. Jeg fandt nemlig en stor cone grå, blød alpaca! Som jeg havde glemt alt om..... Derefter kom jeg i tanker om det lækre, grå uld/cashmere som jeg købte i Beijing og som ville gå fint sammen med, og så lavede jeg STRIKKEPRØVE! Størrelsen på vesten afhænger nemlig af pindetykkelse og strikkefasthed.
Det endte med det kinesiske garn i kombination med silk/mohair fra garnudsalg som jeg tiggede mig til under pakkelegen. Det var helt perfekt i tykkelse og blødhed, og så på lidt mindre pinde end i opskriften.

My oldest niece wished for a Wilma-vest for her birthday. A grey vest. I started planning shopping grey yarn, actually, until I was in the basement, looking for yarn for our gift-game. I discovered a big cone of grey, soft alpaca! That I forgot about..... Then I remembered the really lovely grey wool/cashmere that I bought in Beijing. Those two would be perfect together, and so I did a GAUGE-TEST! The size of the vest is depending on needle-size and gauge.
In the end, it was the Chinese yarn in combination with silk/mohair from garnudsalg, which I begged into my possession during the gift game. The combination is perfect in thickness and softness, made with slightly smaller needles than the pattern instructs.
Efter vask og lidt stræk var vesten fuldstændig perfekt i størrelsen. Den er let (125 gram), superblød og dejligt varm, og temmelig luksus-agtig i den fiberkombination!
Vesten er kommet godt frem, så nu kan jeg vise den frem her på bloggen. Det var en overraskelse, så jeg kunne ikke rigtigt vise den frem tidligere. Den passer også lige på en prik, selv om den helt ærligt lignede en børnevest. Men det er jo sådan en lille, tætsiddende sag, så den var god nok med størrelsen.
Hvor er det bare fantastisk med sådan et garnlager man ikke har rigtig styr på, så man faktisk kan blive positivt overrasket over at finde så lækkert garn man havde glemt!

After a wash and slight stretch, the vest was just perfectly sized. It's light (125 grams), super soft and really warm, and actually quite luxurious with this fiber combination!
The vest has arrived safely, so now I can show it here on the blog. It was a surprise so I couldn't show it before. It fits perfectly, although - to be honest - it looked like a kids vest. But it is a small, close-fitting thing in the pattern, so the size was actually just right.
It is simply amazing having a yarn stash this size, so that you don't really know what's in there, when you can get a great surprise like this, finding delicious yarn you forgot about!

4 kommentarer:

  1. Sikke en sød vest. Ja, det er dejligt med et garnlager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja - det er virkelig herligt med garnlager!

      Slet
  2. Åhh.. den lyder til at være luksus. Dejlig vest til niecen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Jeg håber, hun får brugt den rigtig meget.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails