tirsdag den 6. december 2016

Et væddemål / A bet

For et godt stykke tid siden satte min ældste niece en film på min facebook-side om armstrikning. Det havde jeg da nok læst om før, men aldrig prøvet. Men da hun så skrev, om det ikke var noget for mig, skruede jeg lige det hele en tak op og skrev at DET da ikke var noget problem! Jeg kunne da garanteret også lave snoninger med armstrik. Selv om jeg altså ikke havde prøvet det, og selv om jeg absolut ikke har set nogen lave snoninger med armstrik.
Det blev utroligt hurtigt til et væddemål! Jeg skulle bare lige have tid til at fundet garn, prøve mig frem osv.

A while back, my oldest niece shared a video on my facebook-page about arm-knitting. I had read about that before, but I never tried it. She asked if this was something for me, so of course I stepped up quite a bit, writing her that THIS would be no problem! I felt sure that I would even be able to do cables in arm-knitting! Even though I never tried it before, and although I never, ever saw anyone doing arm-knitting cables.
The bet was on in no time! I just needed time to find yarn, prepare myself mentally, try arm-knitting and so on.
Da jeg først havde købt "garn" og gik i gang, tog det kun ca. 25 minutter at strikke 600 gram garn. Det er helt sikkert personlig rekord!
Snoningerne var absolut ikke noget problem heller, og nu er jeg så den stolte ejer af en meget tyk ting med snoninger i dobbelt garn. Resten af "garnet" bruger jeg til at øve mig på at spinde.
Men jeg vandt væddemålet! Ha ha!

When I then had bought the "yarn" and got started, it only took like 25 minutes to knit about 600 grams of yarn. Definitely a personal record!
The cables were not really any problem, and by now, I'm the proud owner of a very thick thing with cables in double yarn. The rest of the "yarn" is used for practicing spinning.
But I won the bet! Ha ha!

8 kommentarer:

  1. Jeg morer mig, hvad kan man dog ikke få dig til. Tillykke med væddemålet. Du kan nok bruge det som pude på stolen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe det ikke er et strikket elghoved, stiller jeg gerne op.... Desuden har jeg vundet noget garn!

      Slet
  2. Hvor skørt, - og herligt at vinde væddemålet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Virkelig skørt! Det var dejligt at vinde.

      Slet
  3. Too funny! Well done and congrats!

    SvarSlet
  4. Så godt gået. Du vandt... Og tingen kan vel bruges til ryg.. pølle, pude noget?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må kunne bruges til noget. Den er dejlig blød og varm!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails