lørdag den 13. maj 2017

Ewden

Så blev den fine Rowan-sweater færdig! Det tog en hel måned på pind 4 og 4,5, men den var arbejdet værd. Alle snoningerne ser rigtig fine ud, og det var ikke alt for besværligt at sy snoningen i halsen fast.
Nu er den vasket og tør og så skal den med til USA, så niecen kan få den. Jeg er yderst taknemmelig for, at det ikke er mig der skal bruge sådan en fin, hvid sweater - jeg ville garanteret skynde mig at spilde noget farveægte på den!

And then the pretty Rowan-sweater got done! It took an entire month using size 4 and 4.5 mm needles, but it was worth the work. All the cables look really nice, and it wasn't too difficult sewing the cable to the neck.
Now it is washed and dry, and then it will go to the US to my niece. I'm really grateful that I'm not the one using a pretty, white sweater like this - I would immediately spill something really colorful and dye-fast on it!
Sweateren hedder "Ewden", garnet er Rowan Alpaca Merino DK, og er ualmindeligt lækkert og blødt. Den er dejligt varm og vejer kun 265 gram. Garnet er nærmest en strikket tråd og giver en lækker struktur. Jeg har købt det hos Tine.
Min niece glæder sig til at få den og har lovet at gå med den, selv om det er halv-varmt i Michigan allerede. Nu skal den bare pakkes i plastic, så den ikke får pletter på vej derover! Jeg er så DÅRLIG til hvidt tøj og bliver nærmest paranoid!

The sweater is called "Ewden", the yarn is Rowan Alpaca Merino DK, and it's really delicious and soft. It's nice and warm and only weighs 265 grams. The yarn is made of a knit thread and leads to a really nice structure. I bought it at Tine's place.
My niece is really looking forward to having it and promised to wear it, although it's half summer in Michigan already. Now I just need to wrap it in plastic, to protect it from spots on the way there! I am incompatible with white clothes, which makes me paranoid!

12 kommentarer:

  1. Den blev flot.
    Hvordan klarer du hverdagen i Hvidt, i går måske ikke i Hvidt i Sverige ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - DET er et godt spørgsmål! Jeg har ihvertfald lært på den hårde måde, at jeg IKKE skal spise noget med tomatsovs inden en nattevagt! Ellers klarer jeg mig med at skifte tøj hver dag.

      Slet
  2. Hvor er den bare lækker! Heldig niece :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - jeg håber den passer fint.

      Slet
  3. Smukt arbejde. Nu håber jeg så, at din niece kan passe den en tid, for hun bliver garanteret glad for den, og sikke et arbejde det har været.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Jo - hun vokser ihvertfald ikke i længden mere, og hvis hun bare passer den i drøjden så længe den er hvid, er jeg yderst tilfreds.

      Slet
  4. Lækker trøje. Fine detaljer med snoningerne. Niecen har da bare at gå med den, varmt eller ej.😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg tror, hun smelter, men hun har udtalt til sin mor, at hun VILLE gå med den.
      Jeg synes også snoningerne er vildt flotte!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails