tirsdag den 2. maj 2017

Lang weekend / Long weekend

I Sverige er 1. maj officiel fridag, så min weekend blev lige så dejligt forlænget. Da jeg ikke havde særligt mange aftaler, havde jeg efterhånden ingen undskyldninger for ikke at male de sidste vinduer i lejligheden. Det værste ved at male er jo forberedelserne, som vi vist alle ved, men med først en sovedag og så to fridage måtte jeg vel i gang.
Desuden kommer min søster næste weekend, og hun KAN da ikke sove i et værelse med grimme, brune vinduer! (Det er så praktisk når familie kan bruges som deadline!)
Så jeg har malet. Køkkenvindue, sovekammervindue og gæsteværelse/biblioteksvindue. Det er blevet SÅ fint. Og hvidt!

In Sweden, the first of may is an official holiday, so my weekend was really nice and long! Since I didn't have a lot of appointments, I ran out of excuses not to paint the last windows of my apartment. The worst bit is preparing, as we all know, but starting with a "sleep-day" after my night-work and then 2 days off, I had to get going.
Furthermore, my sister is coming next weekend, and she really CAN'T sleep in a room with ugly, brown windows! (Using family as a deadline is oh, so practical!)
Then I painted! The window in the kitchen, in my bedroom and in the guestroom/library. It turned out SO pretty. And white!
Resten af rummet skal måske så også lige ryddes lidt op hvis hun skal kunne være der.......

The rest of the room may need some tidying up if she is going to find room to sleep......

4 kommentarer:

  1. Dejligt med besøg, så kan man da få presset sig selv, til at få gjort de ting der ligger og venter.

    SvarSlet
  2. De kan altså noget, de svenskere, - officiel fridag 1. maj!

    Og du kan også noget, - male og rydde op. Det bliver så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - officielt fri 1. maj - det er jo helt vildt! De nymalede vinduer er herlige. Faktisk bliver jeg lidt forskrækket hver gang jeg går ud i køkkenet - det er så lyst!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails