torsdag den 6. juni 2019

Fiona 2

Det tog virkelig ikke lang tid at strikke en Fiona. Cirka en uge! Da først jeg kom så langt ned, at for- og bagstykke var ens og jeg kunne huske mønsteret, så gik det stærkt.
Den er strikket i Pima bomuld fra Strikkebogen.dk. Det er bare SÅ lækkert og tyndt og blødt, og desuden er det smart til småbørn, fordi det bare kan ryge i maskinen.
Jeg købte det hos Tante Grøn. Jeg syntes, det var en ny farve, men fik at vide, at det var det da overhovedet ikke.... Flot er den ihvertfald!

It really didn't take long to knit a Fiona. About a week! Once I got down far enough so that the front and back were the same and I remembered the pattern, it was fast.
This one is made from Pima bomuld from Strikkebogen.dk. It is SO yummy and thin and soft, and very smart for small kids, since the cotton goes right into the washing machine. 
I bought the yarn at Tante Grøn. I found this new, lovely color but I was told that it wasn't new at all..... It's pretty, no matter if it's old or new!
Jeg strikkede på pind 3 og 3,5 (men kom til at bruge pind 2,5 til kanten forneden) og lavede den lige et par hulrækker længere, så det mere bliver en kjole. Jeg troede, jeg strikkede størrelse 2 år, men det var faktisk størrelse 1. Til gengæld er den så dejligt og vid at det ikke bliver noget problem.
Den er til den lille storesøster i Aarhus, og jeg håber, jeg lige når at finde min labels så jeg kan sy et på..... Den vejer 85 gram, og det bliver jo nok ikke den sidste I ser!

I used needles size 3 and 3.5 (but happened to make the lower edge on size 2.5 mm) and made it a few lace patterns longer, making it more like a dress. I thought I made size 2 years, but actually made size 1 year. But then it's so nicely wide that it will not be a problem.
It is for the tiny big sister in Aarhus, and I do hope I manage to locate my labels so that I can sew on one of those...... It weighs 85 grams, and I'm sure this is not the last you see of Fiona!

4 kommentarer:

  1. Den ser rigtig fin ud. Jeg har erfaring at ærmegabet er alt for stort, jeg har for andre måtte sy det lidt til, prøv lige og se lidt på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Jeg synes ikke det er så slemt på de små størrelse, men strikkede en "Beate" til mig selv, og den havde FORFÆRDELIGT store ærmegab!

      Slet
  2. Hvor er den sød. Hun bliver da glad, den storesøster.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails