lørdag den 15. juni 2019

Jeg strikkede ikke i går / I didn't knit yesterday

På vej hjem i går mellemlandede jeg i Toronto. Jeg var egentlig startet på en bog, men havde den ikke med og var ikke sikker på om jeg lige fik den læst. Så jeg kiggede på bøger og faldt over denne her.
Tænk - jeg blev færdig med de 400 sider da jeg landede i København!
Det er den mest forfærdelige bog jeg har læst meget længe og samtidigt utroligt spændende. Den er skrevet af 3 søstre som voksede op i "Guds børn" - den der bevægelse som prædikede kærlighed og praktiserede "Flirty Fishing" hvor de skulle omvende folk til Gud gennem sex. Det er som sagt 3 søstre med samme far men 2 forskellige mødre og helt forskellige barndomme hvor de hele tiden flyttede rundt. Jeg fatter faktisk ikke, hvordan de har overlevet deres barndom, er kommet ud af bevægelsen og endda er blevet rimeligt fornuftige voksne. Mange af de andre "2. generations" medlemmer af bevægelsen har tydeligvis begået selvmord.
Det er utroligt, hvordan en sekt som på ydersiden påberåber sig det kristne budskab internt mishandlede børn så forfærdeligt. På alle mulige måder.
Hvis du vil læse den så er den virkelig god. Men forfærdeligt barsk........

On the way home yesterday, I had my transfer in Toronto. I had started a book for this month, actually, but hadn't brought it, and I didn't feel sure I would finish it. So I checked out the books and stumbled across this one. Can you imagine - I finished the last of 400 pages when I landed in Copenhagen!
It's the most terrible book I've read for a long time, and at the same time, so exciting. It's written by 3 sisters growing up in "Children of God" - the cult preaching love and practicing "Flirty Fishing", turning people to God through sex. These 3 sisters have the same dad but 2 different mothers and totally different childhoods, moving around constantly. I honestly don't understand how they survived their childhood, left the cult and even became quite sensible adults. A lot of the other "2nd generation" cult members apparently committed suicide.
It's incredible how a cult that on the outside claims to preach the Christian message still on the inside abused children so horribly. In any way imaginable.
If you would like to read it, it's really good. But terrible.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails