torsdag den 15. august 2019

Dagmar vest

Dagmar vesten er blevet færdig. Den blev faktisk fin! Jeg kan virkelig godt lide de røde og pink striber, og de fine kontraststriber.
Halskanten blev lidt vid, syntes jeg, så den fik en hæklet kant ligesom på ærmekanterne.

The Dagmar vest is done. Turned out so nice! I really like the red and pink stripes, and the very nice contrast stripes.
The neckline was a bit wide in my opinion, so I did a crochet border like on the sleeve edges. 
Sådan ser den ud med den hæklede kant i halsen.
Jeg strikkede størrelse 6 år, og det bliver T2 som får den. Håber, hun kan lide den!
Opskriften var jo fuldstændigt håbløs! Faktisk den værste opskrift jeg har strikket efter. Der var 3 størrelser at vælge imellem. Der stod den lille størrelse på posen, men i opskriften skulle man bruge samme mængde garn til alle størrelser. SÅ meget garn var der bare ikke inkluderet!

This is how it looks with the crochet neck edge.
I made size 6 years, and little T2 will have it. I hope she likes it!
The pattern was totally hopeless! Actually the worst pattern I ever used. There were 3 sizes. The bag was marked with the small size, but due to the pattern, all sizes used the same amount of yarn. But the kit didn't include that much yarn!
Ingen maskeantal passede, og der var hverken mål eller strikkefasthed noteret. Heldigvis kunne jeg finde målene i en anden opskrift.
Mønsteret forneden var iøvrigt også forkert beskrevet.
Generelt var det bare et virkelig sjusket mønster, som om ingen havde strikket det igennem. Men det var et dyrt kit! Jeg må vel bare se det som lærepenge og lade de der kits ligge på hylden.
Nå. Vesten er strikket på pind 3 og vejer 90 gram. Skal lige huske at notere, hvordan jeg faktisk har taget ud, for jeg kan virkelig godt lide den halsudskæring jeg endte med.
Opskriften selv? Den kommer med til undervisning med min veninde som en virkelig dårlig opskrift.

No stitch numbers were right, and the pattern didn't show either measurements or gauge. Fortunately, I found measurements in another pattern.
The pattern at the bottom was also described wrong.
In general, it was just a pattern that was really sloppy, like no-one ever read through it. But the kit was so expensive! I guess it's just like money paid for my education, and leave the kits alone next time.
Well. I used size 3 mm needles and the vest weighs 90 grams. I just need to write down how I did the increases, since I really like the neck-line I ended up with.
The pattern itself? It will go with my friend for class to show a really bad pattern.

2 kommentarer:

  1. Den er sød og fin ud. Du har masser af bøger og hæfter har vi alle sammen set.Ingen grund til at købe Kit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Og ja - jeg må kigge i alle mine bøger istedet! Jeg mangler helt sikkert ikke opskrifter. Eller garn......

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails