lørdag den 17. august 2019

August

August måneds bog er allerede læst. Jeg startede i juli og læste langsomt fremad. Så fik jeg ferie, og SÅ gik det stærkt!
Bogen har jeg fået af min søster, og den handler om adoption af piger fra Kina. Vist gennem en enkelt, fattig familie, som får masser af fremgang under den økonomiske vækst, men desværre så sent, at pigen, der er bortadopteret, ikke kan skaffes tilbage.
Den har den bedste slutning!
Men bortset fra det - det er en virkelig fin bog. Jeg tror desværre ikke den er oversat til dansk endnu, men forhåbentlig bliver den det.
Den giver en fin vinkel på adoptioner. Jeg tror, det kan være godt at vi får rystet vores forestillinger nu og da. Absolut værd at læse.

The August book has already been read. I started in July, reading slowly. Then my vacation started (again), and things really sped up!
I got it from my sister, and it's about adopting girls from China. Shown through one particular, poor family, who gets a lot of money during the economic growth, but unfortunately too late to get the girl back who was adopted.
The ending is the best!
But apart from the ending - it's a really great book. I'm afraid it hasn't been translated to Danish yet.
It shows the adoptions from an interesting angle. I do think it's useful if we have all our ideas on this subject shaken now and then. Absolutely worth a read.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails