søndag den 18. august 2019

Virkelig nemt / Really easy

Jeg fik hevet min lille gæst med ned i kælderen og kigge på stof mens hun var her. Jeg tænkte, at det jo kunne være sjovt lige at sy en lille nederdel til hende. Det er så nemt og hurtigt, at selv en 5-årig burde have tålmodighed til at kigge på!
Det er virkelig det enkleste koncept. En firkant stof der i lige 5-8 cm længere end den skal være som færdig, og temmelig bred. Derefter blev den kantet, syet sammen til et rør, og jeg lagde den op. (Freestyle. Det ses, når den ligger stille!) Til sidst lavede jeg en løbegang til elastikken og satte den i. Elastikken fik lige en stikning midt på, fordi den ellers krøllede.
Og seriøst - det tog en halv time!

I dragged my little guest down into the basement to look at fabric while she was here. I figured it could be fun to sew a little skirt for her. It's so easy and fast, that even a 5 year old should have enough patience to look at it!
This really is the most simple concept. A square of fabric that's about 5-8 cm longer than what it should be in the end, and really wide. I sewed the edges, joined the sides to make a tube, and sewed the hem. (Freestyle. Very obvious when it's lying still!) Last, I made a casing for the elastic band and put it inside. It needed a seam in the center, since it curled up all the time.
And seriously - it only took like 30 minutes!
Den passede, og hun kunne lide den. Hun havde jo straks alle mulige planer om hvad jeg ellers skulle sy i My Little Pony stof, og jeg kan sige så meget, at de andre projekter ikke bare ville tage en halv time......
Derefter skulle hun hjem, men det var nogle hyggelige dage (og jeg nød sådan freden herhjemme alene bagefter!).

It fit, and she liked it. Immediately, she had all kinds of plans of what more I should make in My Little Pony fabric, and let me say this much; those other projects were not things to sew in just half and hour.......
Afterwards, she needed to go home, but we had some very nice days (and I really enjoyed my peaceful home alone afterwards!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails