tirsdag den 4. februar 2020

Et par dage mere / Another few days

Endelig blev den færdig! Det hjalp med en tur til Jylland og en tur med færgen hjem igen.
Jeg troede jo, at bærestykket ville være hurtigt at strikke, men når man ser hvor meget det fylder i forhold til resten af sweateren, er det ikke så mærkeligt at det tog længere tid.
Til gengæld ser den ud til at den kommer til at passe min nevø helt perfekt og brystvidden er helt perfekt efter den blev vasket.

Finally it got done! It helped going to Jutland and then taking the boat back home.
I did think the yoke would be easily knit, but once you see how large the yoke is compared to the rest of the sweater, it's no wonder it took a bit longer.
But then it really looks like it's going to fit my nephew perfectly and the width of the sweater is just perfect after it had a wash. 
Der skulle være vendepinde for at få ryggen lidt længere, og i mønsteret skulle de være under bærestykket, hvor kroppen er glatstrikket.
I min udgave endte de helt oppe under halskanten. Det er lidt fjollet, men jeg tror faktisk det er rigtig fint og jeg tror ikke nogen lægger mærke til det.

The sweater needed short rows to make the back a bit longer, and in the pattern, the short rows were supposed to be under the yoke, since the body is in stockinette stitch.
In my edition, they ended all the way up under the neck edge. It's a bit silly, but I do think it's working out fine and nobody will notice. 
Det er flot med det vævestrikkede mønster, synes jeg. Det passer ret fint sammen, og jeg håber, han bliver glad for den, min nevø.
Sweateren er en kombination af Dæxel nr. 4 og Okker. Den er strikket i dobbelt Arwetta på pind 4,5, og den vejer ialt 670 gram. Arwetta fungerer rigtig fint - det er blødt og lækkert, og det tåler en hel del i vask.

It looks great with the mosaic pattern, I think. The patterns fit nicely, and I do hope he will like it, my nephew.
The sweater is a combination of Dæxel nr. 4 and Okker. I used double Arwetta on needle size 4.5 mm, and it weighs 670 grams in total. Arwetta works really well - it's soft and nice, and it's quite durable when washed.

6 kommentarer:

  1. Hvor blev den fin. Så må du jo se at komme over there så han kan få den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - jeg tror posten er hurtigere… Og tak!

      Slet
  2. Jeg tror det er rigtigt at eks. omgange ligger i nakken. Den er flot.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails