fredag den 14. februar 2020

Koldt, men smukt / Cold, but beautiful

I går fik jeg så set en hel del. Dagen startede på sygehuset, hvor jeg fik lov at se børneafdelingen og et par patienter. Samt en hel del islandske ord på skilte, hvoraf nogle gav mening, og andre var helt uforståelige.
"Barnaspítali" kan man jo godt forstå, ikke?

So yesterday, I got to see a lot. The day started in the hospital, where I got to see the pediatric department and a few patients. I also saw a lot of Icelandic words on signs. Some of them made sence, and others seemed totally nonsense. "Barnaspítali" makes sence for a Dane.
Jeg var med til bronkoskopi, hvilket var utroligt hyggeligt! Jeg savner at lave dem sammen med min kollega. Det er rigtig dejligt at kunne stå og tale om hvad man ser. 
Det så lidt underligt ud med strikkede strømper til de forvaskede operationsbukser (sådan nogle er forresten alltid vildt behagelige at have på!), men det gik fint.

I joined for a bronchoscopy, which was so nice! I miss doing them with my colleague. It's so nice to be able to discuss what you see while you do it.
It did look weird with my knitted socks and the well-washed operating room pants (those pants by the way are always SO comfy!), but it worked out fine.
Bagefter fik jeg så en større rundtur, faktisk. Vi kørte rundt til "The Golden Circle", så jeg både så "Þingvellir", gejsere og Gullfoss.
Det var temmelig koldt og blæsende, specielt ved vandfaldet, men helt vildt smukt!
I dag er der så snestorm. Jeg har masser af strikketøj (og slik) og en artikel at skrive, så det går jo nok.

Afterwards, I had quite a roundtrip, actually. We went to "The Golden Circle", and I got to see "Þingvellir", geysers and Gullfoss.
It was quite cold and windy, especially by the waterfall, but extremely Beautiful!
So today we'll have a snowstorm. I have plenty to knit (and candy to eat) and an article to finish, so I'll be fine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails