søndag den 16. februar 2020

Islandsk uld / Icelandic wool

De der islandske sweatre er bare SÅ flotte! Flotte farver, og de er bare overalt! Garnet er også nærmest overalt, inklusive souvenirbutikker.
Man bliver virkelig, virkelig fristet, for hvem vil ikke gerne have sådan en flot sweater?

The Icelandic sweaters are so PRETTY! Fantastic colors, and you see them everywhere! The yarn is also close to everywhere, including in souvenir shops.
You get really, really tempted, since anyone would love a sweater like that!
Islandsk uld har flotte farver og det strikkes op rigtig fint. Det viser mønsteret godt.
Desværre kradser det. Helt vildt! Nå ja - og så har jeg allerede noget på lager herhjemme. Selvfølgelig nok til at jeg kan strikke mig en sweater. Krads eller ej. Mønstre har jeg såmænd også. Rigeligt!

Icelandic wool has beautiful colors and looks really nice when knit. It shows the pattern real well.
Unfortunately, it's itchy. Crazy itchy! Oh well - and I have some in my stash here at home. 
Of course I have enough to make me a sweater. Itch or not. There are also patterns in my library. Plenty of them!
Så altså - når man nu gerne vil købe islandsk garn på Island og ikke vil have krads? Jeg var SÅ glad da jeg opdagede "Mosa Mjúkull" som ER islandsk garn, men hvor ulden er blandet med alpaca så det er dejlig blødt. Derfor har jeg nu garn til endnu en sweater til mig.

So you know - when you really want to buy Icelandic yarn in Iceland and don't want the itch? I was SO happy when I found "Mosa Mjúkull", which IS Icelandic, but the wool is mixed with alpaca to make it really soft. So now I have yarn for another sweater for me.

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails