torsdag den 30. december 2021

Jeg gjorde hvad jeg kunne / I did my best

Babysweateren er færdig, men er baby så kommet ud? Næh nej! Jeg sad og strikkede hele søndag aften for at få den lille sweater færdig, og den er blevet så fin! Egentlig ville jeg have sølvfarvede knapper på for at den skulle ligne en af de der fine, færøske sweatre, men det havde jeg ikke lige. 
Den er mørkeblå, i håbet om at den lille baby derinde i maven måske skulle være en dreng. Hvis ikke, går mørkeblå jo heldigvis også fint til piger! Garnet fandt jeg i skabet - noget dejlig merino fra Garnudsalg, købt for længe siden. Det er virkelig fint og blødt, og jeg kan da glæde mig over at jeg købte mere end en enkelt spole!

The baby sweater is done, but did the baby get out? Oh no! I was knitting all Sunday evening to get the sweater done, and it's so pretty! I really wanted silver-colored buttons on it, to make it look a bit like the beautiful sweaters from the Faeroese Islands, but couldn't find any. 
It's dark blue, since I do hope for the little baby to maybe be a boy. If not, dark blue also fits a girl, luckily! The yarn was from my closet - really nice merino bought from Garnudsalg a very long time ago. It's really nice and soft, and I am quite happy that I bought more than one cone!
Mønsteret er fra "Du store Alpakka", købt i Norge for omkring 16 år siden, og jeg har strikket det nogle gange. Det er virkelig godt, fordi blusen bliver så elastisk og nærmest vokser med barnet. På den anden side er mønsteret også ret dårligt, for maskeantallet passer ikke og jeg laver altid halsen om så ikke den bliver for lille. Jeg købte mønsteret da jeg var i Norge med min veninde - hun ventede sit tredje barn som jeg strikkede den til. Derefter strikkede jeg den til min mindste nevø, som jo også er tredje barn. Muligvis har jeg også strikket den til andre, men nu strikker jeg den så til et tredje barn igen. Det er da meget sjovt!
Den er strikket på pind 3 og 3,5 og er nok lige lovlig stor til en nyfødt (men bare rolig - denne baby kommer IKKE til at mangle strikkede ting!). Den vejer 95 gram og er årets sidste færdige projekt. 

The pattern is from "Du store Alpakka", bought in Norway about 16 years ago, and I've used it a few times. It's a really nice pattern, because the sweater is so elastic and almost grows with the baby. On the other hand, it's a pretty bad patten, since the number of stitches never fit, and I always need to change the neck so it will not be too small. I bought the pattern when in Norway with a friend who was expecting her third baby, that I made it for. Then I made it for my youngest nephew, who is also the third child. I might have made it for someone else as well, but now I'm making it once more for a third baby. It's kind of fun!
I used size 3 and 3.5 mm needles, and it's a bit big for a newborn (but don't worry - this baby will not be missing knitted stuff!) It weighs 95 grams and is the final finished project this year. 

6 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, spændende hvornår baby beslutter at hilse på verden😊

    SvarSlet
  2. Ej, den lyder dejlig ❤️ baby lader dog vente på sig........

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails