tirsdag den 15. november 2022

Balance

Så blev den færdig! Min sweater! Efter en hel del koncentreret strikning i weekenden lykkedes det, og den er blevet SÅ fin, synes jeg! 
Mønsteret hedder "Balance" og er fra Annette Danielsens bog "Tro, håb og kærlighed". Jeg tror faktisk at jeg lige havde fået fingre i bogen da jeg fandt mønsteret og gik på jagt efter garn i skabet i januar i år. Det blev jo så faktisk meget godt! 
Jeg prøver hvert år først at købe garn når jeg har strikket 1 kg garn. Det fungerer faktisk meget godt, og det betød, at alt til sweateren var noget jeg havde hjemme. Det betød også, at jeg fik lidt mindre mønster på bærestykket, fordi der ikke var mere hvidt garn, men den er alligevel blevet fin nok. 

Then it got done! My sweater! After a lot of focused knitting this weekend, I succeeded, and I do think it turned out SO pretty!
The pattern is called "Balance" and is from an Annette Danielsen book called "Tro, håb og kærlighed" (faith, hope and love). I think I just got hold of the book when I found the pattern and started hunting for yarn in my closets in January this year. It turned out quite well!
Every year, I try not to buy yarn until I knit 1 kilo of yarn. It works quite well, and it meant that everything for this sweater was found at home. It also meant that I had a bit less pattern on the yoke, since I didn't have any more of the white yarn, but I like it a lot anyway. 
Farven er fin, og blandingen af ensfarvet og håndfarvet garn er blevet helt perfekt, synes jeg. 
Den er strikket på pind 3,5 og 4, og jeg har faktisk fulgt opskriften sådan nogenlunde. Jeg lavede dog lidt A-facon på kroppen og strikkede til jeg ikke havde mere garn, så blusen blev nok også lidt længere end i opskriften. MÅSKE var der håndfarvet garn nok til en omgang mere, men jeg turde ikke satse.....
Den startede med 2 bundter af det utroligt lækre håndfarvede garn fra Cowgirlblues. I en farve som man ikke kan få mere. Det blev sat sammen med (rigelige mængder) af Geilsk tynd uld og en smule Mayflower Easy Care wool. Den vejer i alt 455 gram, så den er ikke super tung!

The color is very pretty, and the mix of solid and variegated yarn turned out perfect, I think. 
I used size 3.5 and 4 mm needles, and I more or less followed the pattern. I did make the body a bit A-shaped, and just continued knitting till I ran out of yarn, so I guess it's a bit longer than the pattern says. MAYBE I had enough hand-dyed yarn for one more round, but I didn't want to gamble......
It started out with 2 skeins of the extremely yummy hand-dyed yarn from Cowgirlblues. In a discontinued color. It was mixed with (plenty) of thin wool from Geilsk and a little bit of Mayflower Easy Care wool. All in all, it weighs 455 grams, so it's not too heavy!
Længden endte med at blive perfekt! Jeg er SÅ tilfreds, og glæder mig til at bruge denne her hele vinteren. Så er jeg iøvrigt startet på en ny sweater til mig selv. Den kan vel så blive færdig næste år. Det føles godt, ihvertfald!

The length ended up perfect! I am SO happy with this, and can't wait to be using it all winter. I immediately started a new sweater for me. I guess it can get done some time next year. It actually feels really good!

12 kommentarer:

  1. Du ser fin ud. Dejligt med færdig strik til sig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, det er også dejligt at strikke til sig selv!

      Slet
  2. Tillykke - du vandt garnkapløbet. Hvor der det en flot sweater.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Og ja - det var lidt spændende til sidst.....

      Slet
  3. Den er bare blevet så flot! Tillykke med den. Mine børn siger altid, at jeg da bare må strikke lidt hurtigere, når jeg nærmer mig enden af garnet ;)

    Og så er din blog sær. Hver gang, jeg har skrevet to tredjedel kommentar, genindlæser siden, og det hele er væk. Nu skrev jeg i Word, og copy/pastede i stedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja - det med at strikke hurtigere prøver alle vist. Som om det skulle hjælpe!!! Men man føler det!
      Jeg ved ikke helt hvad der går af min blog. Beklager på dens vegne....

      Slet
  4. Virkelig flot trøje. Og dejligt at få brugt lidt af lageret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Og ja - det er virkelig ekstra dejligt når man kan bruge fra lageret.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails