lørdag den 19. oktober 2024

26

Da jeg holdt min fødselsdag for en måned siden, sad mine nevøs piger ovenpå og hyggede. Pludselig kom hende på næsten 7 farende ud og sagde "Faster Christine, Faster Christine! Jeg skal sige noget til dig!" Noget hun IKKE kunne sige foran alle gæster, men som krævede at jeg kom med ind. 
Det hun skulle sige var, at HVIS jeg nu skulle strikke strømper til hendes fødselsdag (for det mente hun nok at jeg plejer.....), så havde hun fået øje på noget regnbuegarn med lyserødt, og så måtte jeg altså MEGET gerne bruge det!
Derfor sad jeg sidste weekend og strikkede strømper i dette garn. Som I kan se, var der også andre piger i familien som syntes det var flot! (Min nieces piger i Aarhus var også ret skudt i det.)

When I had my birthday party about a month ago, my nephews girls were hanging out upstairs. Suddenly the almost 7 year old came running out, saying "Aunt Christine, Aunt Christine! I have to tell you something!" Something she could NOT say in front of all the guests, but I needed to go inside. 
What she wanted to say was that IF I was going to knit socks for her birthday (because she thought that I usually do.....), then she had found some rainbow-colored yarn with pink, and then she just wanted to say that she VERY much wanted me to use that!
So last weekend I was knitting socks with that yarn. As you can see, even other girls in the family loved that color! (My niece's girls in Aarhus also really loved it.)
Jeg ville gerne lave lidt hulmønster på dem - jeg syntes bare at rib ville være for kedeligt til lige det her garn - og det blev så rib med huller på hver fjerde pind på den ene eller anden side af retmaskerne. 
Jeg synes de er blevet SÅ flotte! Også selv om garnet er helt vildt i farverne. De vejer 45 gram, så resten af bundtet kan nok blive til strømper til den næste som fylder 7. I december. Mon ikke hun også bliver glad?

I wanted to make a bit of lace pattern on these - I thought plain ribbing would be too boring for this yarn - and so it became rib with holes on every fourth row on one or the other side of the knit stitches. 
I really think they turned out SO pretty! Even though the yarn is indeed very bright. They weigh 45 grams, so the rest of the skein will probably become socks for the next one turning 7. In December. I guess she will also be happy?

4 kommentarer:

  1. Det er da rigtige strømper til en lille pige. Tror hun bliver meget glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - totalt tøsefarver! Hun blev rigtig glad!

      Slet
  2. Det er dejligt at få hvad man ønsker sig. De blev fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig skønt! Tak skal du have.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails