fredag den 11. oktober 2024

Ferie derhjemme / Vacation at home


Jeg havde glædet mig utroligt meget til at have en uge derhjemme! I kan sikkert godt huske alle mine ferier som var en blanding af tandlæge og maling. Der var jo efterhånden malet i alle rum i huset, men så kom der fugt fra skorstenen og væggene blev åbnet. 
Mine vægge omkring skorstenen har været mere eller mindre åbne siden en gang i maj måned, men i september begyndte arbejdet med at få det lavet igen. 

I had been looking so much forward to a week at home! I guess you remember all my vacations that were a mix of dentists and pain. So most rooms in the house have been painted, but then water came in at my chimney and the walls were opened. 
My walls around the chimney have been more or less open since back in May, but in September, work started to fix them again. 
Så derfor havde jeg planlagt lidt maling denne uge til de fine, hele vægge!

So that's why I planned a bit of painting this week for the beautiful, whole walls!
Der var en halv spand af den lyserøde maling i kælderen, og den virkede heldigvis stadig. Det føltes jo nærmest som en gratis omgang!

There was half a bucket of pink paint left in my basement, and it still worked. It almost felt like a free ride!
Det var SÅ dejligt at få sat den sidste del af bogreolen op igen og vide at nu behøver jeg ikke lige tænke på at pille den ned igen lige med det første. Desuden malede jeg et hjørne i gæsteværelset (bare hvidt, så ikke så spændende!) og lidt af loftet, eftersom den maling der var kommet på så anderledes ud. 
Nu er ugen snart overstået. Jeg har nået meget og været en hel del hjemme. Selvfølgelig havde jeg planlagt en hel del flere ting jeg syntes jeg skulle nå. Jeg ved ikke om en ferie kan være lang nok til at jeg løber tør for ting jeg synes jeg skal gøre.......

It felt SO nice putting up the last bit of the book shelves again, knowing that I don't have to think about taking it down again in the near future. I also painted a corner in my guestroom (just white and not that interesting!) and a bit of the ceiling, since the paint that was put on looked different from the rest. 
So now the week is almost done. I have done a lot and been at home quite a lot. Of course I planned so many more things to do. I actually don't know if a vacation can ever be so long that I run out of things I would like to do......

2 kommentarer:

  1. Dejligt at få afsluttet projekter, hvadenten det er husarbejde eller håndarbejde.
    Nyd resten af ferien.
    P.S
    Pakken er først på vej i pakkeshop i dag. Glæder mig til at hente den.
    Lis Haderslev

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig dejligt at få ordnet nogle ting så det bare er klar!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails