søndag den 13. oktober 2024

De sidste feriedage / The last days off

De sidste dage i ferien er gået hurtigt! Torsdag var jeg i Operaen for at se ballet, Et Folkesagn. Det var simpelthen så smukt og næsten magisk! Eftersom det var torsdag var der slet ikke fyldt med mennesker og jeg endte med at sidde midt for i stedet for i siden. 
Jeg strikkede også lidt - de næste strømper er i gang, i nøje udvalgt garn!

These last days of my vacation went so fast! On Thursday I went to the Opera to watch a ballet. A Folk Tale. It was so beautiful and almost magic! Since it was Thursday, it wasn't full with people so I ended up sitting in the middle instead of on the side. 
I also knit a bit - the next socks have been started in yarn that was picked specially!
Derefter tog jeg til Jylland. Togture er gode - man kan nå en masse! Jeg strikkede så en masse i stedet for at læse den artikel jeg ellers syntes jeg skulle læse. Kanten til puden vokser, men det tager godt nok tid at strikke den! Jeg troede lige jeg skulle strikke alting til hele pudebetrækket i min ferie. Det var vist lige optimistisk nok. 

Then I went to Jutland. Train rides are great - you can get to do a lot! But I knit a lot instead of reading the article I planned to read. The edge for the pillow is growing, but it does take a lot of time to make this! So I thought I would finish everything during my week off. I guess that was way too optimistic!
Fredag var jeg så også til koncert. I en svømmehal! Min niece havde været med til at arrangere koncerten i en badeanstalt i Aarhus, og det var altså virkelig en smuk oplevelse at sidde der i halvmørket, lytte til musikken og se lysene. 
Efter en del hygge med min nieces børn og min anden niece tog jeg videre til fødselsdag i Sønderjylland. Det var også virkelig hyggeligt at se flokken dernede og en dejlig dag! 
Og nu sidder jeg her. Jeg kunne godt bruge en uges ferie mere. Men det tror jeg ikke nogen går med på.

So on Friday I also went to a concert. By a swimming pool! My niece had been one of the people arranging the concert in Aarhus, in a bathing establishment, and it was a really beautiful experience sitting there in the semi-dark, listening to the music and seeing the lights.
After hanging out with my niece's kids and my other niece, I went on to birthday party in Southern Jutland. It was also really nice seeing everybody down there and a wonderful day!
And now I sit here. I could use another week's vacation. But I don't think anyone will let me have it. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails