torsdag den 1. august 2013

Krakow 4

I dag har været en meget mere afslappende dag. Mest mentalt, men også fysisk.
Det blev dagen, hvor jeg måtte prøve den med at cykle ud til Benediktinerklosteret langs med floden. Der er 12 km, og på en lejet cykel gik det ikke superhurtigt. (Hold OP, hvor jeg savnede min pink cykel derhjemme!)
Turen var vildt flot. Der er rigtig flot natur i Polen, og lige nu er det hele frodigt og grønt.
Egentlig troede jeg, at det var dette kloster jeg skulle hen til. Det var det ikke. Men det er da pænt!

Today has been much more relaxing. Mostly mentally, but also physically.
Today was the day that I had to try biking to the Benedictine Abbey along the river.
It is a 12 kilometer ride, and on a rented bike, it didn't go very fast. (I REALLY missed my pink bike at home!)
The trip was amazingly beautiful. Poland has so much pretty nature, and right now, everything is at its greenest.
First I thought this was the Abbey I was going to. It wasn't. But it still looks nice!
Det var nemlig det her jeg skulle hen til! Der var en café, og der sad jeg længe og hyggede mig med strikketøj og bog. Det var så dejligt.

It was actually this one I was going to! There was a cafe, and I stayed there for a long time, enjoying myself with my knitting and my book. It was so nice.
Der var også iskaffe og varm æblekage. Uhm! Tænkte, at en belønning var på sin plads efter cykelturen!

There was also ice-coffee and warm apple-cake. Yum! I figured a reward was what I needed after the ride!
Her er et panoramabillede af gården. For en gangs skyld et rigtig et! Der var en lille butik med produkter lavet af munkene, hvor man kunne købe øl, honning, te og noget vitaminholdig saft på flaske. Det sjoveste var nok at de havde noget, der var godt til klimakteriet. Hvad ved munke om det??

Here is a panorama-photo of the courtyard. For once a real one! They had a little shop with products made by the monks. For instance beer, honey, tea and some bottled, vitamin-rich juice. The funniest one was juice to help you through the menopause. What do monks know about that??
Cykelstien var faktisk rigtig fin og asfalteret det meste af vejen. Skiltene kunne dog godt have stået lidt bedre!

The bicycle-path was really nice and paved with asphalt most of the way. The signs may have been better placed, though!
Vel tilbage i byen skulle jeg altså lige se, om ikke jeg kunne finde en garnbutik alligevel? Det kunne jeg! En lille en med en del acryl. Men jeg købte lidt bomuld/acryl.
De havde bl.a. brodere-kits med Pave Johannes Paul II. De er ret stolte af ham hernede, men alligevel!

Back in town, I just had to see if it wouldn't be possible to find a yarn shop after all? And I could! A tiny one with quite a lot of acrylics. But I bought some skeins of cotton/acrylic.
Among other things, they sold embroidery-kits with the Pope, John Paul II. They are very proud of him down here, but still!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails