tirsdag den 16. juni 2015

ph.d.





Indpakningen til gaven til ph.d. forsvaret var faktisk nem og hurtig at lave. Det tog en del af søndagen, men der skulle ikke tænkes meget imens....
Jeg startede nedefra med en bund, og strikkede bare opad til jeg syntes den var lang nok. Den var rigeligt stor og lang, faktisk, men pyt. Det lægger man ikke mærke til.

The gift-wrapping for the ph.d. defense gift was easy and quick to make. Took me part of the Sunday, but I didn't really have to think while doing it......
I started with the bottom, and then knit upwards until I found it long enough. It was actually a little too big and long, but never mind. You don't think about that.



Bogstaverne hæklede jeg sådan på frihånd og syede dem på. Heldigvis var det ikke nogle alt for svære bogstaver.....
Det hele er lavet er ca. 100 gram Lett-Lopi og lidt tyk uld til bogstaverne.

The letters were crocheted in a free-style fashion and sewn on. Fortunately, the letters were not too difficult to make.....
All in all, it took around 100 grams of Lett-Lopi and some wool for the letters.
Indpakningen kan også bruges som hue bagefter. Jeg HAR testet!
Eneste problem? Jeg skal til et ph.d. forsvar mere på torsdag. Hvad skal jeg så strikke? Overvejer en butterfly......

The wrapping can also be used as a hat afterwards. I DID test it!
The only problem left? I'm going to another ph.d. defense on Thursday. What should I knit for that one? I'm thinking about a butterfly......

11 kommentarer:

  1. Ih, du er altid fuld af hammer gode idéer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var nødt til det. Der blev spurgt MEGET pænt.....

      Slet
  2. Sikke en god ide - og hvor er den blevet fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Den er jo nok pænest som indpakning!

      Slet
  3. Ser fikst ud. Hvad med en professorhat

    SvarSlet
  4. Hvor er det fedt! Hue og indpakning i ét.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han arbejder i Nordnorge p.t. Tænker, at man deroppe kun tænker på, at der skal varme til ørerne. Ikke, hvordan huen ser ud!

      Slet
  5. fedt- og så er man nødt til at have en æske med whisky så man har et sted at hænge sin hat.. ikke dårligt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails