torsdag den 6. juli 2017

Årø

Jeg er på camping nede ved Årøsund, og lige på den anden side af sundet ligger - selvfølgelig - Årø!
Efter en dag med regn og en kold dag, var det i går rigtig fint, varmt solskin, og perfekt til at tage over på den anden side.

I'm camping close to Årøsund, and right across the water (the "sund" in Danish) is - obviously - Årø!
After a day of rain and a very cold day, yesterday was wonderful with warm sunshine, perfect for a trip across to the other side.
Det tager ca. 5 min med færgen. Det er SÅ hyggeligt med de små færgeture, når det nu bare er ferie (og jeg ikke er afhængig af den), og Dannebrog vajede så fint fra toppen.

The ferry ride takes about 5 minutes. The small ferries are SO much fun, since it's vacation (and I'm not depending on it), and Dannebrog (the Danish flag) was flying on top.
Øen er ret lille, men man kan gå en dejlig vandretur på nogle kilometer rundt omkring på øen. Der er både natur og lidt gårde. Denne gang blev det en ret kort tur, men vi kom da forbi dette troldeansigt på et træ. Sjov ide!

The island is quite small, and you can go for a nice walk for a few kilometers around the island. There is pretty nature and a few small farms. This time, it was a short walk, but we did pass this troll-face on a tree. Fun idea!
Vi så også en ring rundt om solen! Det har jeg aldrig set før. Det lignede en regnbue, så der må være en høj sky med vand mellem solen og jorden, tænker jeg. Flot så det ud!

We also saw a ring around the sun! I've never seen anything like this before. It looked like a rainbow, so I guess there was a cloud containing water between the sun and the earth. It looked marvelous!
Vi sluttede på den lille vingård, hvor det blev til mousserende æblevin og en dejlig is. Det er altså bare fantastisk med sådan en rigtig sommerdag med sol og varme og alting!
I dag skal jeg hjem, og det måtte altså gerne fortsætte lidt for min skyld. Også i København....

We ended up at the little vineyard, where we had bubbly apple wine and a lovely ice cream. It's just so amazing with a real summer's day with sun and heat and everything!
Today, I'll be going home, it would be great if the weather continues like this for a few days. Even in Copenhagen.....

4 kommentarer:

  1. Du er lige i nærheden hvor jeg har boet, Øsby. Jeg boede der fra jeg var 14-20, min far var gartner. Jeg boede der igen i 1979-1982, vi ejede det runde hus der ligger på hjørnet, midt i byen. I 1964 blev jeg gift i kirken, med dyrlægens søn. Gift over min stand i følge min svigermor. Ha ha 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Øsby? Ja, den kørte jeg igennem! Hvor "dejligt" at indlede sit ægteskab med en svigermor der føler sig SÅ vigtig!
      Godt, at du kan grine af det nu.
      Det er sandelig en dejlig plet dér ved siden af Haderslev!

      Slet
  2. Der er noget fascinerende over de små ø-samfund.
    Og også over dejligt sommervejr, så det må gerne fortsætte, - også for mig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig fascinerende! Meget romantisk og idyllisk der om sommeren, men jeg tror ikke jeg ville bryde mig om at bo der hele året.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails